ویمبلدون 2008

فدرر در ویمبلدون در برابر نادال زانو زد

رافائل نادال ، تنسیور اسپانیایی ، سید 2 مردان جهان یکشنبه شب 6 ژوئیه در دیدار فینال انفرادی مردان گرنداسلم ویمبلدون در دیداری تاریخی به 5 سال حکومت بلا منازع راجر فدرر ، تنیسور سوئیسی، سید یک جهان پایان داد و فاتح گرند اسلم ویمبلدون که روی زمین چمن برگزار می شود ،شد.
کد خبر: ۱۸۶۳۷۹
به گزارش خبرگزاری رویترز ، دیدار فینال این دوره ویمبلدون بین دو غول تنیس جهان را می توان یک دیدار افسانه ای توصیف کرد.

نادال و فدرر نزدیک به 5 ساعت با یکدیگر یک نبرد واقعی را به نمایش گذاشتند ضمن اینکه دو بار بر اثر بارش باران دیدار آنها در مجموع نزدیک به 2 ساعت متوقف شد.

سرانجام این دیدار در ساعت 50 دقیقه بامداد دوشنبه به وقت تهران با پیروزی نادال خاتمه یافت.

رافائل نادال ملقب به سلطان زمین های خاک رس در دو سال گذشته در دیدار فینال ویمبلدون مغلوب راجر فدرر ملقب به شاهزاده زمین های چمن شده بود.

در این دوره فدرر انتظار داشت تا به ششمین عنوان متوالی خود در گرند اسلم ویمبلدون دست یابد ، اما رقیب بزرگ او مانع از تحقق این آرزو شد و نوار پیروزی های فدرر در زمین چمن ویمبلدون را قطع کرد.

رافائل نادال توانست در یک دیدار دشوار و سخت در 5 ست و با نتایج 4-6 ، 4-6 ، 7-6 ، 7-6 و 7-9 راجر فدرر را شکست دهد و برای نخستین بار فاتح گرند اسلم ویمبلدون شود.

نادال در فصل جاری در فینال گرنداسلم رولان گاروس فرانسه که روی زمین خاک رس برگزار می شود نیز فدرر را متحمل شکستی سخت کرده بود.

او نخستین تنیسوری پس از بیون بورگ ، تنیسور افسانه ای سوئدی است که توانسته فاتح هر دو گرند اسلم رولان گاروس فرانسه و ویمبلدون انگلستان در یک فصل تنیس حرفه ای جهان شود.

پیروزی نادال در زمین چمن ویمبلدون که دیگر به نظر ملک اختصاصی فدرر محسوب می شد به منزله انقلابی در بالاترین سطح تنیس جهان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها