گروه سلامت: به گفته محققان، سبزیهایی چون بروکلی، گل کلم، کلم و کلم پیچ احتمال خطر سرطان مثانه را تا 40درصد کاهش میدهند.
به گزارش پایگاه خبری یونایتدپرس، سوزان مک کان، مسوول موسسه سرطان روسول پارک بوفالو، اعلام کرد: افرادی که حداقل سه وعده یا بیشتر از این سبزیها در ماه مصرف کنند، 40 درصد خطر سرطان مثانه را کاهش میدهد.
کد خبر: ۱۸۴۸۹۳
همچنین این یافته نشان داد، مصرف 3 وعده در ماه مثانه را از ابتلا به سرطان محافظت میکند. بنابراین گزارش، اگرچه این سبزیها در اغلب موارد پخته میشوند، اما گاهی اوقات ساختار شیمیایی آن در هنگام پخت غذا کمتر میشود و در برابر سرطان مثانه کمتر نقش حفاظتی را دارد.
مطالعات گذشته نشان داد، این سبزیها به تنظیم سیستم آنزیمهای بدن در برابر سرطانها کمک میکندو ترکیبات این سبزیها باعث توقف رشد سلولهای سرطانی در سلولهای مختلف و بافتها میشود.