دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جمع صدها تن از بانوان شرکت کننده در مراسم تجلیل از زنان نخبه و ایثارگر سراسر کشور با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه زن در جامعه اسلامی گفت: دولت برای حفظ و تقویت کرامت بانوان ایرانی، برنامه کاهش ساعات کار زنان شاغل در دستگاه های دولتی را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۱۸۳۳۲۵

به گزارش واحد مرکزی خبر ،  آقای احمدی نژاد به زنان ایرانی توصیه کرد تلاش کنند نقش مادری و همسرداری آنان به عنوان محور و عمود خانواده آسیب نبیند.

وی افزود: امروز به لطف وجود زنان شجاع، مومن، پاک و آگاه، فرزندانی در ایران اسلامی تربیت شده اند که هر دستی بخواهد به سمت ایران دراز شود پیش از هر گونه اقدامی قطع خواهد شد و اگر امروز همه قدرت ها دور هم جمع شوند با وجود زنان دانشمند و جوانان آگاه و توانمند در عرصه های علم و فناوری، قادر نخواهند بود به این کشور و سرزمین آسیب بزنند.

رئیس جمهور دختر گرامی پیامبر اسلام حضرت فاطمه (س) را الگو و نقطه اوج کمال بشر خواند و گفت : خدای متعال حضرت فاطمه را نماد و الگو و قله کمال برای همه دوران ها قرار داد و ارزش وجودی آن بزرگوار را به بشر معرفی کرد.

آقای احمدی نژاد افزود: امروز هر اثری از خوبی در جهان می بینید پایه و مایه اصلی و بستر رشد آن دامن مادران مومن، فداکار و پاکدامن بوده است .

رئیس جمهور گفت: باور من این است که اگر امروز جامعه بشری به انحراف رفته علت اصلی آن این است که نقش زن و مادر درجامعه فراموش شده و ارزش و جایگاه بانوان از موضع حقیقی اش تغییر یافته است.

احمدی نژاد با انتقاد از نگاه غرب به زن و تبدیل کردن زنان به ابزار، به زیان های اجتماعی وفرهنگی سنگین ناشی از این دیدگاه به جامعه بشری اشاره کرد و گفت: غربی ها نقش مادری زنان را از بین بردند و کانون محبت و استحکام خانواده را بی اهمیت جلوه دادند و آرامش جهان را بر هم زدند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ابراز بالاترین تکریم ها و ارج نهادن به مقام والای زن در جامعه اسلامی تصریح کرد: هیچ مقام و ارزشی با مقام و ارزش مادری برابری نمی کند و اگر نقش مادری آسیب ببیند اصلاح وضع اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی جامعه امری محال است .

وی تلاش برای تضعیف نقش زن به عنوان محور خانواده را کج اندیشی خواند و با اظهار نگرانی و تاسف در این زمینه گفت: راه ما راه کمال وتعالی جامعه بشری است و در این زمینه برای زنان نقش والا و ارزنده ای قائلیم .

احمدی نژاد به تدوین لایحه ای برای حمایت از بانوان در کشور اشاره کرد و افزود: اگر محیطی فراهم شود که این گل پژمرده شود ابتدا خانواده و سپس جامعه روی زیبایی و آرامش نخواهد دید.

رئیس جمهور با انتقاد از پایین بودن دستمزد و حقوق بانوان شاغل در مقابل مسئولیت پذیری بالا و کار سنگین آنان گفت: حفظ کرامت زنان از وظایف مهم و ماموریت های دولت است اما بانوان نیز باید در این زمینه همکاری کنند و همه دست به دست هم بدهیم تا از حضور زن در عرصه اجتماع با حفظ کرامت و شخصیت ونقش مادری او، پاسداری کنیم.

احمدی نژاد زنان ایرانی را پیشتازان عرصه سرنوشت خواند وبا اشاره به بمباران تبلیغاتی و روش های مزورانه دشمنان این ملت برای تضعیف جایگاه بانوان ایرانی و شکست وناکارآمدی آنان در گرفتن ویژگی های زن ایرانی تاکید کرد: بدانید امروز زنان ایرانی پاک ترین و مومن ترین زنان جهان هستند و این ایمان و صداقت را به سراسر جهان صادر خواهند کرد.

رئیس جمهور همچنین مقام والای مادران و همسران شهیدان بزرگواری همچون مطهری و مفتح را گرامی داشت وجایگاه آنان را همردیف شهیدان و صالحان دانست.

آقای احمدی نژاد در این مراسم به سی تن از بانوان نمونه شامل برترین ها در عرصه های فعالیت های علمی، آموزشی، فنی، فرهنگی و تربیتی و ایثارگران لوح سپاس و جوایزی اهدا کرد.

خانم طبیب زاده مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور بانوان و خانواده جمهوری اسلامی ایران در این همایش از فعالیت های این مرکز در جهت تعالی بانوان ایرانی و تجلیل از زنان نمونه گزارش داد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها