گروه رسانه: فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «پروانه در آتش»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «نورث فورک» و «آشپز بزرگ» جمعه 31 خرداد ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۸۲۶۹۸

پروانه در آتش‌

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، شبکه یک سیما برای عصر جمعه ساعت 16 فیلم تلویزیونی «پروانه در آتش» از تولیدات گروه حماسه و دفاع شبکه یک را پخش خواهد کرد.

در خلاصه داستان این فیلم به نویسندگی فرهاد توحیدی آمده: دکتر لیلا مالکی زنی عراقی  ایرانی است که در پی یافتن شوهرش که قبل از انقلاب توسط ساواک دستگیر شده، به دفتر صلیب سرخ در تهران مراجعه می‌کند، اما با ماجد حسن که قبلا خواستگار او در لندن بوده روبه‌رو می‌شود. لیلا به عنوان کارمند صلیب سرخ استخدام شده و به کشور عراق اعزام می‌شود. او در پی ردی از شوهرش وحید به اردوگاه‌های گوناگون سرکشی می‌کند و این آغاز ماجراست.

زیبا بروفه، برزو ارجمند، اصغر همت، سپند امیرسلیمانی، مجید حاجی‌زاده و نفیسه روشن در «پروانه در آتش» به کارگردانی سعید عالم‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدکاظم سعیدی نیک بازی می‌کنند.

پرنده کوچک خوشبختی‌

جمعه 31 خرداد ساعت 30/17 فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی امین تارخ، هما روستا، جمیله شیخی، آزیتا لاچینی، شهلا ریاحی، میترا قمصری، فتحعلی اویسی، مهدی میامی و مرجانه گلچین می‌بینیم: ملیحه بر اثر ضربه روحی با مشاهده خفه شدن مادرش در استخر قدرت تکلم را از دست داده است و با یادآوری گذشته دچار تشنج عصبی می‌شود. آزار بچه‌های محل نیز ناسازگاری و پرخاشگری او را تشدید می‌کند. مسوولان آموزشگاه ناشنوایان تصمیم به اخراج او می‌گیرند، اما با تقاضای خانم شفیق، متخصص امور تربیتی، فرصت دیگری به او داده می‌شود. خانم شفیق اعتماد ملیحه را جلب می‌کند و با کمک شوک مصنوعی قدرت تکلم را به او باز می‌گرداند.

فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده و تهیه‌کنندگی سیروس تسلیمی محصول سال 1366 دفتر فیلم تهران است.

از دیگر عوامل فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» می‌توان به فیلمنامه‌نویس: سیروس تسلیمی، فیلمبردار: مهرداد فخیمی، تدوینگر: روح‌الله امامی، موسیقی: کامبیز روشن‌روان، طراح صحنه: کیهان مرتضوی، طراح گریم: عبدالله اسکندری، عکس: غوغا بیات و جلوه‌های ویژه: قاسم خواجوی اشاره کرد.

نورث فورک‌

فیلم سینمایی «نورث فورک» به کارگردانی مایکل پولیش فردا ساعت 30/20 در قالب برنامه سینما چهار (شبکه 4)‌ پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: یک خانواده فقیر که پسری به نام اروین را به فرزندی قبول کرده‌اند آن را به کشیش دهکده بر می‌گردانند. پسر بشدت ضعیف و بیمار است و خانواده از پس معالجه او بر نمی‌آید. از طرفی با بهره‌برداری از نیروگاه و سدی که به روی نورث فورک یک شهر بسیار قدیمی زده می‌شود، ساکنین اطراف سد در معرض خطر سیل قرار می‌گیرند و مالکان سد چند نفر را مامور می‌کنند که اهالی را تخلیه کنند. آنها در حومه نیمه خالی شهر به دنبال کسانی هستند که از رفتن از این منطقه ممانعت می‌کنند. در ضمن آنها بالی به مانند فرشتگان را به یکی از خانواده‌های شهر هدیه کرده و ادعا می‌کنند این بال فرشته‌ای بوده که می‌تواند آنها را از خطرات مصون بسازد. اما پسرک بیمار که کشیش دهکده به سختی از او پرستاری می‌کند در خواب و رویاهایش با یک عده ملاقات می‌کند که گویا از دنیای دیگری آمده‌اند.پیترکویوتی، آنتونی ادواردزو نیک نولتی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

آشپز بزرگ‌

شبکه تهران فردا بعد از ظهر ساعت 10/14 فیلم سینمایی «آشپزبزرگ» ساخته یون سوجون را پخش خواهد کرد.
در خلاصه داستان فیلم آمده: سونگ‌جان که به صورت موروثی آشپز بسیار خوبی است با پدربزرگ بسیار سالخورده‌اش زندگی می‌کند، او مدتی است که ترجیح داده به دلیل خاطرات تلخ گذشته آشپزی را کنار بگذارد و تنها به کار پرورش و فروش سبزی همت گمارد. اما بزودی تشویق‌های رئیس یک شبکه تلویزیونی که از آشنایان دیرین سونگ‌جان است، وی را وامی‌دارد که در مسابقاتی شرکت کند که به برنده آن چاقوی آشپزی سلطنتی تعلق خواهد گرفت و بهترین آشپزکره‌ای لقب خواهد گرفت.

کانگ ووکیم، وون‌های لیم و هانالی در این فیلم کره‌ای که محصول سال 2007 است،‌ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها