مدیر کل فرودگاه‌های استان خبر داد:

۸۴ پرواز ویژه ایام اربعین در فرودگاه اصفهان

بررسی علل حادثه هواپیمای توپولف 154 روسی ادامه دارد

اتفاقی که به خیر گذشت‌

اصفهان - آسیه اسد پور، خبرنگار جام‌جم: مسافران هواپیمای توپولف 154 روسی که از اصفهان عازم دمشق پایتخت سوریه بود، روز وحشتناکی را گذراندند. این هواپیما بنا بر گفته کارشناسان برای برخاستن از باندTakeoff با تمام توان تا انتهای باند را طی کرده وهنگام کنده شدن از زمین، چرخ‌های سمت راست عقب آن با مانع انتهای باند برخورد کرده و شدیدا آسیب می‌بیند و این آسیب دیدگی درحالی بوده که قطعه‌ای از نوار سرعت گیر انتهای باند نیز با گره خوردن به سیستم ارابه هواپیما با آن به آسمان می‌رود و کار را مشکل‌تر می‌کند.
کد خبر: ۱۸۲۴۶۰
این هواپیما به هنگام برخاستن سوخت زیادی داشته است و  برای فرود بدون مشکل هم باید در آسمان چرخ می‌خورد تا سوختش تمام شود و به هنگام سقوط احتمالی منفجر نشود.

از این‌رو این هواپیما پس از دو ساعت و 38 دقیقه دور زدن درنقطه ایستایی در محدوده فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی بر زمین نشست.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، دیروز درباره علل این حادثه به خبرنگار ما گفت: این اتفاق هیچ گونه ارتباطی به نوع هواپیمای آن نداشته است و امکان وقوع چنین اتفاقاتی در تمام دنیا وجود دارد.او با تاکید بر اینکه بیان هر گونه نظری قبل از انجام اقدامات کارشناسی درباره علل وقوع این چنین اتفاقاتی، نادرست و غیر کارشناسی است، افزود: برخی از گزارشات و اخباری که قبل از بررسی تمامی پارامترهای تاثیر گذار در هر اتفاقی اعلام می‌شود، عاری از مباحث و اصول کارشناسی و تخصصی است و باید به این نکته توجه داشت که بروز هر اتفاقی می‌تواند علل و عوامل مختلفی داشته باشد و بررسی این عوامل بر عهده گروه کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری است.

او با اشاره به این‌که علت حادثه هواپیمای توپولف 154 روسی که  از اصفهان عازم دمشق بود، توسط گروه کارشناسی استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در دست بررسی است، تصریح کرد: این هواپیما از حیث داشتن شرایط مناسب پرواز و نیز استانداردهای پروازی، دارای هیچ اشکالی نبوده است. وی افزود: مضاف براین‌که سازمان هواپیمایی کشوری به هواپیماهایی اجازه پرواز می‌دهد که با نظر به برخورداری از تمامی استانداردها، قابلیت پرواز داشته باشند. او درباره عمر این هواپیما نیز بیان کرد: سیکل هواپیماها توسط کارخانه سازنده، در شناسنامه هواپیما قید شده است و این هواپیما شرایط لازم برای پرواز را داشته است.

او با تاکید بر اینکه هواپیماهای توپولف، ایمن و قابل اطمینان هستند، گفت: خوشبختانه به خلبان‌ها آموزش‌های لازم درباره فرودهای اضطراری داده می‌شود و خلبان هواپیمای مذکور هم با نظر به آموزش‌ها، تجارب و تخصصی که داشته است، تمامی تلاش خود را کرده تا با کاهش سوخت هواپیما به هنگام بر زمین نشستن حداقل خسارت را به همراه داشته باشد.

به گفته سید ایرج بهشتی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، پس از فرود سالم هواپیما، متخصصین سازمان هواپیمایی کشوری به اصفهان آمده‌اند و تا پاسی از دوشنبه‌شب به بررسی  علت وقوع این حادثه پرداختند. جعبه سیاه این هواپیما نیز امروز (دیروز) برای بررسی کامل به تهران ارسال شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها