دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ کاهش ارزش برابری دلار و افزایش قیمت انرژی دو روی یک سکه هستند که از عوامل نابسامانی های اخیر معرفی می شوند و برنامه ریزان برخی از قدرتهای بزرگ برای تحمیل اراده خود اقدام به ارزش کاهش دلار کرده اند.
کد خبر: ۱۸۱۶۳۹

به گزارش مهر ، رئیس جمهور که صبح امروز برای ایراد سخنرانی در جمع اعضاء هیئت عامل و صندوق اوپک و هیئت های نمایدگی خارجی در محل اجلاس مذکور در اصفهان حضور یافت، با بیان این نکته گفت: ‌ما در اینجا جمع شده ایم تا راهکارهای مناسبی برای فعال تر نمودن صندوق اوپک پیدا کنیم.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: بسیاری از مردم امیدوار بودند با افزایش حجم و تنوع اقدامات اقتصادی،‌مالی و پولی در سطوح دو جانبه، چند جانبه و بین المللی و انباشت تجربه های فراوان،‌ نظامات کنونی اقتصادی در جهان بتوانند نقش موثری در شکوفایی اقتصادی توسعه تجارت تقویت بنیه اقتصادی کشورها بخصوص کشورهای ضعیف، حفظ ارزش ذخایر و سرمایه گذاری های مختلف داشته باشند اما متاسفانه با گذشت زمان علامتهای منفی بیشتر شده است و زنگهای خطر به صدا در آمده است.

وی با اشاره به بی ثباتی بازار و ارزش پول ملی در کشورهای مختلف آن را مثاتر از عوامل گوناگون دانست و بیان نمود که فاصله کشورها و طبقات فقیر و غنی زیادتر می شود.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به افزایش روز افزون مواد اولیه و مواد غذایی و کاهش تولید اقلام مهم و ضروری و نیز رکود اقتصادی و تورم نگران کننده ، گفت: ‌دولتها و شهروندان کشورهای مختلف نمی توانند آینده ای روشن از لحاظ اقتصادی و مالی برای خود ترسیم نمایند.

وی تصریح نمود: بدون تردید ادامه وضع موجود قابل دوام نخواهد بود و به تحولات سریع اجتماعی و سیاسی در بسیاری از نقاط و بر هم خوردن موازنه های موجود جهانی منجر خواهد شد.

رئیس جمهور کاهش ارزش برابری دلار و افزایش قیمت انر‍‍‍‍‍ژی را دو روی یک سکه خواند و با انتقاد از برخی از قدرتهای بزرگ ، گفت:‌ این قدرتها برای کاهش تبعات عملکرد دیروز خود و از سوی دیگر تحمیل اراده خود بر بازار اقدام به کاهش ارزش دلار کرده اند و از طریق تزریق دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهانی مشکلات خود را به سایر ملتها تحمیل کرده اند و در موضوع انر‍ژی نیز دخالتهای غیر مسئولانه کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه آمارهای رسمی از بیش از یک میلیارد فقیر در جهان خبر می دهند ، گفت: این وضعیت در حالی است که فقط سرانه جهانی تولید سالانه غلات بیش از 400 کیلو گرم به ازای هر نفر است و می توان اینگونه برداشت نمود که وضع موجود حاصل اندیشه و مدیریت ناسالم و سازو کارهای حاکم است و اصلاح آن مستلزم تغییر در اندیشه و مدیریت و نظامات حاکم بر جهان است.

گفتنی است 29 امین اجلاس شورای وزیران و یکصدو بیست و سومین جلسه هیئت عامل صندوق اوپک برای توسعه بین الملل هم اکنون در اصفهان در حال برگزاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها