رییس قوه قضاییه تاکید کرد:

توجه رسانه‌ها به عملکرد دستگاه قضایی

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس قوه قضاییه در جلسه صبح امروز مسوولان عالی قضایی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر به در پیش بودن هفته بزرگداشت قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: امیدواریم در هفته قوه قضاییه تلاش‌ها و خدمات ارزنده دستگاه قضایی به مردم گزارش شود.
کد خبر: ۱۸۱۴۵۳

به گزارش ایسنا، آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر ضرورت توجه رسانه‌ها به عملکرد مثبت دستگاه قضایی در توجه به مشکلات مردم ، گفت: امیدواریم دستگاه قضایی و مسوولان قوه قضاییه بتوانند زحمات و تلاش‌های فراوان دستگاه قضایی را منعکس کنند.

رییس قوه قضاییه یکی از مشکلات دستگاه قضایی را مربوط به ناآشنایی توده‌های مردم با خدمات و تلاش‌های صورت گرفته و عزم راسخ دستگاه قضایی برای رسیدگی به مشکلات مردم توصیف کرد و اطلاع رسانی در این زمینه را ضروری برشمرد و افزود: امیدواریم در هفته قوه قضاییه کارهای عظیمی که در قالب شوراهای حل اختلاف، ستادهای تشکیل شده با همکاری بخش‌های اجرایی در زمینه حفظ حقوق بیت المال و سایر زمینه‌ها انجام شده است با همکاری و نگاه دقیق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد.

وی به فعالیت‌های سازمان ثبت و مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: مرکز مشاوران حقوقی و کارشناسان قوه قضاییه با فعالیت‌های خود برای 50 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است و سازمان ثبت نیز در یک برنامه ریزی مشخص و با هدف روان سازی امور برای 20 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است که کار بزرگی است و باید مردم از آن مطلع شوند.

هاشمی شاهرودی با تاکید بر این‌ که اثرات این کارها و برنامه ریزی‌ها برای مردم باید ملموس شود، گفت: شوراهای حل اختلاف نیز تاکنون 100 هزار نفر را به کار گرفته است.

رییس قوه قضاییه مبارزه با مفاسد اقتصادی را بعد دیگری از فعالیت قوه قضاییه برشمرد و خواستار نگاه دقیق و به دور از شعار زدگی به این فعالیت شد.

هاشمی شاهرودی به مساله هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: بحمدالله مقاومت و تاکید مسوولان و مردم در پرونده هسته‌ای موجب برگشت پرونده به آژانس و گفت و گو بر سر پرونده با مسوولان مربوطه شد.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: وضعیت پرونده هسته‌ای ایران نشان دهنده صحت و دقت دیپلماسی و سیاست‌های اتخاذ شده در این روند و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها