وزیر بهداشت: نگذاشتند درباره زنان خیابانی تحقیق کنیم

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به موانع و دشواری های برخورد با معضل زنان خیابانی گفت : این وزارتخانه قصد داشت تا در این زمینه تحقیقات جامعی انجام دهد، اما به دلیل اعتراض های مختلف ، ادامه این تحقیقات متوقف شد.
کد خبر: ۱۷۹۶۱

دکتر پزشکیان در حاشیه همایش روز جهانی ایدز و رابطان بهداشتی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: پدیده زنان خیابانی نباید در سطح رسانه ها به این شکل مطرح شود، زیرا هرچه این موضوع اشاعه پیدا کند، به دلیل ماهیت معضل زنان خیابانی ، برخورد با این پدیده دشوارتر می شود. او در پاسخ به این سوال که با وجود خلائ آماری در خصوص زنان خیابانی و تاثیر این افراد در شیوع ایدز، چگونه می توان تصویر درستی از آمار مبتلایان به ایدز و برنامه ریزی برای پیشگیری از آن داشت ، گفت : آموزش ها و برنامه های تبلیغاتی و آگاهی بخش که در سطوح رسانه ای و مراکز مشاوره ای منتشر و طرح می شود، این آگاهی ها را به این افراد منتقل می کند. اما قبل از هر مداخله ای برای برخورد با معضل زنان خیابانی ، باید با مسوولان سازمان های بین بخشی و فرهنگی و مذهبی ، هماهنگی شود و وحدت نظر و عمل به وجود آید. در حال حاضر به دلیل حساسیت اخلاقی و فرهنگی جامعه ، هر گونه مداخله ای برای رفع این معضل با مسائل و مشکلات زیادی همراه است .

وزیر بهداشت تصریح کرد: برنامه اجرایی خود را برای مقابله با ایدز یک ماه پیش تحویل هیات دولت دادیم . این برنامه مبتلایان و گروههای در معرض خطر را تحت پوشش قرار می دهد. همچنین در پی توافقی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم ، آموزش های پیشگیری از ایدز به جمعیت دانش آموزی که حدود 20میلیون نفر را دربر می گیرد، منتقل خواهد شد.

او وجود 500هزار مبتلا به ویروس HIV را در منطقه خاورمیانه فاجعه ای انسانی برای آینده این کشورها دانست و گفت : تحقیقات نشان می دهد، در کشورهایی که بشدت گرفتار ایدز شده اند، دستیابی به هدفهای توسعه اعم از انسانی و غیرانسانی با مشکل مواجه شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها