رژیم صهیونیستی به هیچ توافق صلحی پایبند نیست

اعلام طرح شهرک سازی اسرائیل در بیت المقدس شرقی

گروه بین‌الملل:‌دولت اسرائیل روز گذشته اعلام کرد قصد دارد بیش از 800 واحد مسکونی جدید در بیت المقدس شرقی بسازد. این طرح درست در جایی اجرا می‌شود که فلسطینیان دل بسته به وعده‌های واهی امریکا و رژیم صهیونیستی می‌گویند قرار است پایتخت آینده کشور فلسطین باشد.
کد خبر: ۱۷۹۳۷۲

موضوع ساخت شهرکهای جدید یهودی‌نشین در بیت المقدس در حالی مطرح می‌شود که ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس سازش آناپولیس در سال گذشته به پایبندی به طرح نقشه راه و از سرگیری مذاکرات نهایی صلح با هدف دستیابی به توافقنامه صلح پیش از پایان سال 2008 متعهد شده بودند و مذاکرات به اصطلاح صلح میان طرفهای اسرائیلی و فلسطینی در حال انجام است.طبق طرح نقشه راه، رژیم صهیونیستی باید شهرک‌سازی در اراضی فلسطین را متوقف کند.

رادیو بی بی سی نیز روز گذشته با اعلام این خبر اعتراف کرد که تصمیم دولت اسرائیل در حالی اعلام شده است که تلاش‌ها برای احیای گفتگوهای صلح میان مقامات این کشور با مقامات فلسطینی در جریان بوده  و  کشورهای مختلف از اسرائیل خواسته‌اند تا گسترش شهرک‌های یهودی نشین در اراضی اشغالی را متوقف کند.

این رادیو افزود: جامعه جهانی، بیت المقدس شرقی را به عنوان اراضی اشغالی می‌داند و فلسطینی‌ها نیز آن را پایتخت کشور آینده خود می‌خوانند.

 بخش شرقی بیت المقدس در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 به اشغال اسرائیل در آمد.

 واکنش دولت خودگردان

تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید در منطقه قدس شرقی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت:  تصمیم به ادامه شهرک‌سازی که در راستای تجاوزات پیاپی به فلسطینیان و علیرغم اخبار حاکی از نزدیکی انتخابات زودهنگام در اسرائیل اتخاذ شده را محکوم می‌کنیم.

وی افزود، ساخت 884 واحد مسکونی دیگر در قدس شرقی تمام تلاش‌ها در روند صلح را نابود می‌کند.

عریقات تاکید کرد، موضوع ادامه شهرک‌سازی اسرائیل به عنوان یک موضوع محوری در دستور کار گفت‌وگوهای روز دوشنبه (امروز) محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسرائیل در مقر اولمرت خواهد بود.

وی گفت: هنگامی که اسرائیل دچار مشکلات داخلی است این امر بر ادامه شهرک‌سازی‌ها، تجاوزات، حملات و بازداشت‌ها علیه فلسطینیان منعکس می‌شود.

ادامه محاصره غزه

در همین حال، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: اخبار و گزار‌ش‌هایی که درباره باز شدن گذرگاه رفح منتشر شده، کذب محض است.

به گزارش فارس ایمن طه در گفت‌وگو با خبرگزاری فلسطینی معا گفت: گزارش‌های منتشر شده درباره باز شدن گذرگاه رفح، هم‌مرز با مصر دروغ است و صحت ندارد.

برخی از رسانه‌های خبری محلی به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بودند، گذرگاه خشکی رفح، ظهر شنبه باز می‌شود تا شماری از مردم غزه که بیمار هستند و نیاز به درمان دارند، از این طریق وارد مصر شوند.

نوار غزه ماهها است از سوی رژیم صهیونیستی تحت تحریم و محاصره قرار دارد.

در همین راستا، یک روزنامه اردنی با اشاره به گزارش اخیر کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد درباره جنایات صهیونیستها، این گزارش را نشانگر محکومیت سیاست‌های غیراخلاقی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین درمحاصره نوار غزه دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها