گروه سیاسی: قائم مقام وزیر امور خارجه ایران تشکیل کنسرسیوم مشترک برای تولید سوخته هسته‌ای را یکی از جزئیات بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: اگرچه این موضوع در گذشته نیز مطرح شده است، اما در این بسته محل و نحوه مشارکت به صورت دقیق‌تری بیان شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا شیخ‌عطار در برنامه تلویزیونی نگاه یک گفت: ایران در بسته پیشنهادی خود ضمن تاکید بر حق مسلم همه کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، اشاعه تسلیحات هسته‌ای را تهدیدی برای جهان عنوان کرده و خواستار جلوگیری از آن است.
کد خبر: ۱۷۶۴۰۶
 وی با بیان این که بسته پیشنهادی ایران تاکنون به دبیرکل سازمان ملل، رئیس دوره‌ای شورای امنیت، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، چین، روسیه و سوئیس ارائه شده است، افزود: ما از این سازمان‌ها و کشورها خواسته‌ایم درباره موضوعات گوناگونی چون هسته‌ای، سیاسی و اقتصادی بیایند به صورت عادلانه فکر کنند.

شیخ عطار گفت: بحث مسوولیت دسته‌جمعی کشورها در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی و هسته‌ای برای زدودن بی‌عدالتی و فقر در جهان از محورهای این بسته پیشنهادی است.  وی افزود: در بسته پیشنهادی ایران از مکانیزم‌هایی برای کنترل اشاعه تسلیحات هسته‌ای نیز مطالبی آورده شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها