گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه در دیدار سفرای کشورهای اسلامی در تهران گفت: امروز جهان استکبار به دنبال آن است تا با شعار «آزادی و دموکراسی» ظلم، تجاوز و تعدی به حقوق دیگران را حق جلوه دهد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله هاشمی شاهرودی در این نشست با بیان این که منطقه و جهان اسلام با مشکلات زیادی روبه‌روست، گفت: مشکلاتی که رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین ایجاد کرده، تهدیدی برای کل منطقه است. این رژیم قصد دارد ملت فلسطین را زیر فشار قرارداده و قتل عام کند وحقوق اولیه آنان را سلب نماید.
کد خبر: ۱۷۵۲۲۲

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: استکبار جهانی و رژیم اشغالگر اسرائیل با ایجاد تحرکات و شعارهای دموکراسی وآزادی خواهی به دنبال گرفتن امتیازهایی از سازمان ملل برای افزایش ظلم و ستم خود علیه جهان اسلام است.

هاشمی شاهرودی گفت: امروز استکبار جهانی درعراق با عنوان برقراری آزادی، حقی نامشروع برای خود ایجاد کرده و به دنبال این است که مسائل را معکوس جلوه دهد و از آن به نفع خود سوء‌استفاده کند.

وی با تاکید براین‌که علما، نخبگان و قضات ارشد کشورهای اسلامی باید این چالش‌ها را از بعد حقوقی بررسی کنند، افزود: باید برای مطالبه حقوق خود و کشورهای اسلامی از طریق همکاری‌های قضایی و همبستگی و توسعه روابط حقوقی     قضایی برای ایجاد وحدت و افزایش قدرت خود تلاش کنیم.

امت اسلامی از حق خود در فلسطین دست نمی‌کشد

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز  با محکوم کردن شصتمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: کسانی که در این جشن اشغال حضور یابند، شریک جنایات 60 ساله اسرائیل در کشور فلسطین هستند.

غلامعلی حدادعادل با اشاره به شصتمین سال تشکیل حکومت غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گفت: این حکومت جعلی و نامشروع قصد دارد با این جشن بر حکومت خود صحه بگذارد و آن را ثبت کند و صهیونیست‌ها با دعوت از عده‌ای امثال خود، سعی دارند به این جشن و پایکوبی اهمیت بدهند.

وی با تاکید بر این که امریکا و انگلیس در تشکیل این حکومت غاصب موثر بوده‌اند، افزود: در این جشن می‌خواهند 60 سال آوارگی میلیون‌ها مردم بی‌گناه و بی‌پناه را جشن بگیرند.

حدادعادل تاکید کرد: این حکومت جعلی صدها کلاهک هسته‌ای را در این منطقه انباشته کرده و خطری برای صلح به شمار می‌رود و بی‌دلیل نیست که فلسطینی‌ها این روز را روز نکبت نامیده‌اند و باید عزا گرفت و در واقع این جشن نیست، بلکه روز عزای انسانیت است.

پس از این سخنان، نمایندگان حاضر در جلسه در تایید صحبت رئیس مجلس یکپارچه صدای مرگ بر اسرائیل سر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها