کارشناسان معتقدند که باید کودکان را از تلفن همراه ترساند زیرا استفاده طولانی مدت از این ابزار نوین برای سلامتی آنان خطرناک است. تحقیقات علمی درباره تاثیرات تلفن همراه روی سلامتی کودکان در انگلیس نشان می دهد که استفاده مستمر و طولانی مدت کودکان از تلفن همراه موجب از دست دادن و یا کاهش حافظه و اختلال خواب آنان می شود.
کد خبر: ۱۷۴۷۰۳

کارشناسان معتقدند که دولت باید با تدوین و تصویب قوانین اجباری به کاربران نسبت به استفاده از تلفن همراه هشدار دهد.

این کارشناسان می گویند که اگر خانواده ها و دولت نمی توانند مانع استفاده کودکان از تلفن همراه شوند، دستکم باید محدودیت هایی را برای میزان استفاده آنان ایجاد کنند.

برخی مراکز تحقیقی اعلام کردند که باید مدت زمان مکالمه کودکان با  تلفن همراه روزانه کمتر از 20 دقیقه باشد و این زمان میزان خطرات ناشی از استفاده ازگوشی را برای سلامتی کودکان بشدت کاهش می‌دهد. مطالعات اخیر کارشناسان انگلیسی نشان می‌دهد که از هر 10 کودک زیر 16 سال یک نفر روزانه حدود 45 دقیقه با تلفن همراه صحبت می کند و بیش از 90 درصد کودکان زیر 16‌سال نیز تلفن همراه دارند.

به اعتقاد کارشناسان ، باید با هشدارهای جدی، کودکان و افراد زیر 16 سال را نسبت به خطرات استفاده بیش از حد، غیر ضروری و مستمر از تلفن همراه ترساند.

در همین حال مطالعات نشان داده که خطر و اثرات نامطلوب استفاده از تلفن همراه در بین جوانان  و نوجوانان  کمتر از مصرف الکل و تنباکو نیست و تاثیر آن تا آخر عمر همراه انسان است.

استفاده  بیش از حد و مستمر از تلفن همراه  در سنین 10 تا 20 سالگی خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش داده و در  سن 40 تا 50 سالگی موجب جنون می شود. بعضی از کارشناسان براساس آزمایش هایی که روی هزاران کاربر تلفن همراه در سراسر دنیا صورت گرفته ، معتقدند که اشعه الکترومغناطیس تلفن همراه اثر نامطلوبی روی مغز می گذارد.

آخرین تحقیقاتی که در مسکو صورت گرفت ، نشان می دهد که کاربران جوانی که از تلفن همراه استفاده می کنند در آینده به امراضی چون اختلال حافظه، کم شدن میزان توجه، کاهش توانایی یادگیری، اختلال خواب ، افزایش استرس و نگرانی دچار می شوند. این کارشناسان همچنین ادعا می کنند که در سن 20 تا 25 سالگی این افراد به تومور مغزی، آلزایمر و افسردگی و در سن 50 تا 60 سالگی به تحلیل فعالیت مغز دچار می‌شوند.

کارشناسان می گویند که به رغم نتایج روشن تحقیقات درباره زیانبار بودن  تلفن همراه ، نمی‌توان نوجوانان و جوانان را از استفاده از این ابزار نوین ارتباطی منع کرد زیرا ما در یک دنیای واقعی زندگی می کنیم.

جلوگیری از استفاده از تلفن همراه امری غیر ممکن است و این  نوجوانان و جوانان هستند که باید خودشان به این نتیجه برسند که استفاده از تلفن همراه نباید طولانی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها