نگرانی‌‌های سپاهان برای 3 بازی پایانی لیگ برتر

ساکت: داوران ایرانی عادلانه سوت بزنند

گروه ورزش: چهارشنبه شب نه تنها برای فوتبالدوستان اصفهانی شب تلخی بود، بلکه تمام ایران از نتیجه‌ای که سپاهان در سوریه گرفت ناراحت شدند. نایب قهرمان آسیا که با شایستگی تمام در 2 بازی رفت و برگشت، تیم قدرتمند الاتحاد عربستان را شکست داده بود تا بازگشت خیره‌کننده‌ای به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد، در ورزشگاه حلب مغلوب تیمی شد که در 4 بازی گذشته‌اش فقط یک 3 امتیاز در اصفهان گرفته بود و البته هیچ شانسی برای سرگروهی نداشت.
کد خبر: ۱۷۴۳۱۶

آیا بین‌المللی‌ترین تیم باشگاهی ایران در حساس‌ترین روزهای فصل یک روند نزولی را آغاز کرده است؟ مسوولان و کادر فنی سپاهان خستگی بازیکنان این تیم را کتمان نمی‌‌کنند، اما همگی درباره این  شکست آخر در سوریه اتفاق نظر دارند و داوری را مقصر می‌دانند. « ناداوری علیه سپاهان در 2 بازی رفت و برگشت برابر الاتحاد سوریه هشدار بزرگی برای فوتبال ملی ایران محسوب می شود.» ساکت با بیان این جمله به تاثیر مشکلات داوری در حذف سپاهان از گردونه لیگ قهرمانان آسیا اشاره می‌کند: « نقش ناداوری در 2‌بازی رفت و برگشت علیه سپاهان، هشداری بزرگ برای فوتبال ملی است تا فدراسیون هوشیار و مواظب باشد تا تیم ملی در بازی برگشت برابر سوریه و حتی دیگر بازی‌های مرحله مقدماتی با مشکلات داوری مواجه نشود».

ژوران ویه‌رای برزیلی هم که قبل از بازی به داور اردنی بازی اعتراض داشت، پس از شکست تیمش با عصبانیت در کنفرانس خبری حاضر شد و حرف‌هایی زد که می‌تواند محرومیت‌هایی برای او داشته باشد: « داور با قضاوت ضعیف خود به ما ضربه بزرگی زد و زمینه ساز حذف ما از مسابقات شد. او (داور)‌ یکی از بهترین بازیکنان خط دفاعی سوریه بود؛ چرا که با قضاوت غیرمعمولی‌اش به نفع تیم حریف 2 گل صحیح ما را مردود اعلام کرد و زمینه ساز باخت ما در این دیدار شد.

اینها حرف‌های کسی بود که به گفته خودش تا این لحظه از دوران مربیگری‌اش هیچ گاه به خود اجازه نداده بود درباره داور مسابقه صحبت کند، اما چهارشنبه شب داور شرایطی را ایجاد کرد که دیگر هیچ چیز برای ویه‌را مهم نبود و او با شدت از عملکرد داور شکایت کرد.

اخراج بی‌مورد محسن بنگر در بازی رفت سپاهان  الاتحاد و مردود شمردن 2 گل‌ نماینده کشورمان در بازی برگشت، بیانگر ناداوری های محسوس علیه سپاهان است، به همین خاطر هم باشگاه سپاهان روز پنجشنبه از طریق فدراسیون فوتبال به صورت رسمی از کمک داور اول دیدار این تیم برابر الاتحاد سوریه به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد.

تدابیری برای بازگشت به اوج‌

با وجود حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا، مسوولان این باشگاه تلاش زیادی می‌کنند تا بازیکنان این تیم را از نظر روحی و ذهنی آماده‌ 3‌دیدار حساس باقیمانده در لیگ برتر کنند.

در نخستین اقدام، بازیکنان سپاهان تنها 3 ساعت پس از پایان بازی با الاتحاد سوریه با پرواز چارتر به اصفهان بازگشتند تا از نظر جسمی و روحی بلافاصله به شرایط مطلوب بازگردند. به این ترتیب شاگردان ویه‌را پنجشنبه را به طور کامل استراحت کردند و دیروز بعدازظهر نخستین جلسه تمرینی‌شان را بعد از بازی با الاتحاد در ورزشگاه آرارات اصفهان انجام دادند. پس از پایان این جلسه تمرینی، سپاهانی‌ها در ضیافت شام مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه‌ اصفهان هم شرکت کردند، با وجود این ساق‌های سپاهانی‌ها همچنان خسته است.

مجید بصیرت که سرپرست طلایی‌پوشان اصفهانی است در آستانه 3 بازی حساس این تیم در لیگ، از مصائب سپاهان می‌گوید: « اگر کسی بخواهد درباره‌ اتفاقات این فصل سپاهان داستان بنویسد، یک کتاب قطور خواهد شد. محرومیت‌هایی را که در این فصل به تیم ما تحمیل شد و همچنین مصدومیت بازیکنان را نباید فراموش کرد. سپاهان در حساس‌ترین شرایط، نویدکیا و کریمی را تا پایان فصل از دست داد تا فشارها به اوج برسد. بازیکنان سپاهان در همیین بازی با الاتحاد آن قدر خسته بودند که پای اکبری در دقیقه‌ 30 بازی، دچار کشیدگی شد. تصور می‌کنم با در نظر گرفتن تمامی این شرایط باید به سپاهان آفرین گفت.»

براستی باید به این سپاهان آفرین گفت.

کدام تیم قهرمان می‌شود

6 روز حیاتی در انتظار لیگ برتر است؛ 6 روزی که در پایان آن، چهره قهرمان لیگ هفتم مشخص می‌شود. ساکت در این باره می‌گوید: امیدوارم در ادامه لیگ، قهرمان در زمین و مستطیل سبز مشخص شود و راه‌های خارج از میدان در مشخص شدن قهرمان تاثیری نگذارد. همچنین انتظارم از داوران این است که عادلانه، صادقانه، شجاعانه، بدون ترس از فضاهای موجود و بدون توجه به فشارهای بعضی رسانه‌ها با رعایت عدالت همانند گذشته به قضاوت مسابقات بپردازند تا با وجدان آسوده به زندگی ادامه دهند.»

با این همه مدیرعامل سپاهان عوامل بیرونی را به نفع تیم‌های تهرانی می‌داند: «متاسفانه قهرمان نشدن برخی تیم‌های تهرانی در 5 سال گذشته و همچنین ساختار‌شکنی تیم های شهرستانی اراده‌هایی را بر آن داشته تا برای قهرمانی بعضی تیم ها به جانبداری و فضا سازی برای آنها بپردازند که مطمئنا داوران پاک کشورمان همچون گذشته با رعایت این اصول در دیدارهای حساس باقیمانده از لیگ و جام حذفی قضاوت می کنند.»

با توجه به حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا دیگر نماینده آسیایی کشورمان به بازی آخرش مقابل کروفچی فکر نخواهد کرد و فقط روی بازی‌های لیگ تمرکز دارد. باید دید روند ناکامی‌های این تیم در بازی فردا مقابل صباباتری ادامه خواهد یافت یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها