نوشابه‌ها‌ دشمن ‌استخوان‌

شاید یک لیوان نوشابه خنک در این روزهای طاقت‌فرسای گرم خیلی بچسبد، اما پیش از نوشیدن این لیوان نوشابه بهتر است بدانید براساس آخرین تحقیقات انجام شده که نتایج آن در شماره اخیر مجله American Journal of clinical nutrition به چاپ رسیده مصرف نوشابه خطر پوکی استخوان در خانم‌ها و آقایان مسن را زیاد می‌کند.
کد خبر: ۱۷۳۹۳۴

محققان بر این عقیده‌اند که نوشابه به دلیل ممانعت از جذب ویتامین D و  کلسیم از راه روده‌ها سبب تضعیف استخوان‌ها و افزایش خطر پوکی استخوان و در نهایت بروز شکستگی‌های خود به خودی در استخوان‌ها می‌شود. از این رو توصیه می‌شود خانم‌ها و آقایان مسن و همچنین سایر افراد به جای نوشابه از نوشیدنی‌های مقوی دیگر همچون دوغ (بدون گاز)‌ و ماءالشعیر بدون الکل استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها