سارقان افغانی سیمهای برق که سال گذشته در حین سرقت از یک مرغداری با مقاومت نگهبان مرغداری به نام «مرتضی» مواجه شده و با چوب و قمه وی را از پای در آورده و متواری شده بودند با هوشیاری ماموران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۷۲۴۹۳

به گزارش ایسنا، سرهنگ اسماعیل هادئی، رییس پلیس آگاهی استان تهران در تشریح این پرونده، گفت: دوم اردیبهشت ماه سال جاری ماموران پلیس آگاهی استان تهران به یک دستگاه خودرو پیکان با سه سرنشین مشکوک شده و دستور توقف دادند که خودرو مذکور به دستور ماموران توجه نکرد و متواری شد.

وی افزود: پس از تعقیب و گریز چند ساعته، سرانجام خودروی مذکور توقیف و سرنشینان آن به نام‌های «قربان» ، «حسین» و «وزیر» که هر سه تبعه افغانستان بودند دستگیر شدند و در بازرسی از خودروی آنها مقدار زیادی سیم برق و قیچی بزرگ برش سیم کشف و ضبط شد.

سرهنگ هادئی تصریح کرد: با توجه به این که قتل مذکور در سال 86 نیز توسط سارقان سیم برق صورت گرفته بود احتمال این که ارتباطی بین سارقان دستگیر شده و قتل «مرتضی» وجود داشته باشد قوت گرفت؛ از همین رو با انجام بازجویی‌های تخصصی و پلیسی سرانجام یکی از متهمان به نام «وزیر» لب به اعتراف گشود.

او افزود: «وزیر» اعتراف کرد که در 25 آذر ماه سال 86 با نقشه قبلی وارد مرغداری در روستای رضی‌آباد ورامین شده و قصد سرقت سیم‌های برق را داشتیم که نگهبان مرغداری متوجه شده و با وی درگیر شدیم که در این درگیری «قربان» با چوب بر سر مقتول زد، وقتی در حالت بیهوشی به سر می برد «حسین» با قمه او را مجروح کرد و سپس با جمع‌آوری سیم‌های مسروقه از محل متواری شدیم.

رییس پلیس آگاهی استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف «وزیر» دو متهم دیگر نیز به جرم خود معترف شده و اظهار کردند که پس از به قتل رساندن «مرتضی» سیمهای برق مسروقه را به میدان شوش برده و به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان فروخته‌اند؛ از همین رو با اعتراف متهمان ، مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد. 
متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها