سعید جلیلی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و والنتین سوبولوف ، کفیل دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دومین دور مذاکرات خود در تهران توافق کردند که ارتباط و همکاری‌های سازنده خود را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان ادامه دهند.
کد خبر: ۱۷۱۴۱۵
به گزارش ایرنا ، جلیلی و سوبولف روز سه شنبه دومین دور مذاکرات رسمی خود را برگزار کردند و طرفین در این مذاکرات ، مواضع مشترک خود درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مرور کرده و بر ضرورت تداوم همکاری‌های دو جانبه و بین‌المللی برای ایجاد جهانی ملهم از صلح و ثبات تاکید کردند. 

در این دور از مذاکرات ، طرفین مواضع مشترک خود درباره موضوعات بین‌المللی ، منطقه ای، تروریسم ، مواد مخدر، دفاعی ، خلع سلاح هسته ای، اجرای بدون تبعیض معاهده ان .پی.تی درباره همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای و از بین بردن سلاح های شیمیایی را تبیین و توافق کردند که دیدارهای دوره‌ای دبیران شورای عالی امنیت ملی دو کشور برای تبادل نظر درباره مسایل مورد علاقه ادامه یابد.

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در سخنانی اظهار داشت: بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران فرصت جدیدی برای همکاری سازنده در جهت ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی است و کسانی که نگاه و رویکرد مثبت برای حل معضلات جهانی دارند می‌توانند از فرصت ایجاد شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت: قدرت‌های جهانی با درک تحولات نظام چند قطبی امروز جهان باید به جای تقابل با یکدیگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند و برای حل معضلات جهانی اجماع جهانی ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا حامی مذاکره برای حل مشکلات منطقه‌ای و جهانی بوده است ، تاکید کرد:
مذاکره بهترین راه حل تفاهم دسته جمعی است و جمهوری اسلامی ایران همواره از آن حمایت کرده است.

والنتین سوبولوف کفیل دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز ضمن تشکر از میهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: روسیه از حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند.

سوبولوف آمادگی روسیه را برای بررسی بسته پیشنهادی ایران و یافتن راه حلی برای برون رفت از بن بست ایجاد شده اعلام کرد.

او از تداوم همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز خرسندی کرد و آژانس را مرجع تخصصی اختلاف هسته‌ای بین کشورها دانست.

سوبولوف تاکید کرد که ایران و روسیه در بسیاری از موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای مواضع مشترک دارند.

والنتین سوبولوف کفیل دبیر شورای امنیت ملی روسیه یکشنبه شب در راس هیاتی بلند پایه وارد تهران شده است .

وی طی اقامت خود در ایران علاوه بر دیدار و مذاکره با دبیر شورای عالی امنیت ملی با دیگر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

سوبولوف چهارشنبه پس از دیدار با رییس جمهوری و وزیر امور خارجه به دیدار سه روزه خود از ایران پایان خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها