ایسنا: کتاب گزیده شعرهای طاهره صفارزاده با عنوان سپیدی صدای سیاه در آلبانی منتشر شد. پرکلی یورگونی، از مترجمان برجسته این کشور این کتاب را از زبان انگلیسی به آلبانی ترجمه کرده و نمایندگی فرهنگی کشورمان در آلبانی آن را در 158 صفحه به انتشار رسانده است.
کد خبر: ۱۷۰۶۱۲

بزرگداشت آوینی در شهرری‌

جام‌جم: اولین همایش بزرگداشت شهید آوینی در شهرری به پاس مقام، آثار، افکار و اندیشه‌های سید شهیدان اهل قلم با حضور دوستان و همرزمان و دیگر هنرمندان به همت فرهنگسرای ولا پنجشنبه، 5 اردیبهشت ساعت 30/15 برگزار می‌شود.

برخورد با دستفروش‌ها در نمایشگاه کتاب‌

فارس: بساط دستفروشان و فروشندگان کتاب‌های دست دوم در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برچیده می‌شود. امسال در محیط داخلی و بیرونی مصلای تهران فعالیت تمام دستفروش‌ها ممنوع است و جلوی فعالیت آنها گرفته می‌شود.

آمستردام پایتخت جهانی کتاب‌

فارس: امروز و همزمان با روز جهانی کتاب، شهر آمستردام از طرف یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب معرفی می‌شود.

تقدیر از 5 تصویرگر در نمایشگاه کتاب‌

جام‌جم: طی مراسمی در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور مسوولان دولتی از 5 تصویرگر ایرانی که در نمایشگاه بین‌المللی بلگراد 2008 برنده شده‌اند، تقدیر می‌شود.

فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه کتاب‌

جام‌جم:‌ همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فرهنگسرای کتاب در این نمایشگاه، فعالیت خود را آغاز می‌کند.این فرهنگسرا در فضایی 400 متری درمحوطه مصلای تهران  برپا می‌شود.

موزه سیار سعد‌آباد در هند

جام‌جم: پنجمین نمایشگاه موزه سیار سعدآباد همزمان با هفته فرهنگی ایران در هند در 2 شهر دهلی و بمبئی از 9  اردیبهشت برگزار می‌شود.

تجلیل از سیف‌الله صمدیان‌

ایسنا: انجمن عکاسان تئاتر در مراسم شب بازیگر از سیف‌الله صمدیان تجلیل می‌کند. سیف‌الله صمدیان از جمله مهم‌ترین حامیان جدی عکاسی و عکاسان حوزه تئاتر است . مراسم تجلیل روز شنبه 7 اردیبهشت‌ جاری در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

جشنواره قرآنی کودک و نوجوان‌

ایکنا: فرهنگسرای خاتم، دومین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را از 23 تا 26 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد کرد. این جشنواره با عنوان یادواره پیامبر اعظم (ص) در مقاطع سنی پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی برگزار می‌شود.

ساخت 30 قطعه بی‌کلام برای صداوسیما

جام جم: 30 قطعه بی‌کلام توسط «ناصر چشم‌‌آذر» برای مرکز موسیقی و سرود صداوسیما تولید می‌شود.به گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی و سرود صداوسیما، ناصر چشم‌آذر در همکاری جدید خود با مرکز موسیقی صداوسیما تولید 30 قطعه موسیقی بی‌کلام را برای مرکز موسیقی و سرود آغاز کرده است.
بنا بر این گزارش، ضبط 4 قطعه از این آثار در استودیو مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما به پایان رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها