گروه سیاسی: یک مقام مسوول ایرانی وجود هرگونه درگیری قایق‌های کشورمان را با ناو آمریکایی در خلیج‌فارس، رد کرد. به گزارش فارس و به نقل از شبکه خبری العالم، یک مقام مسوول ایرانی، تاکید کرد: هیچ‌گونه برخورد غیر طبیعی میان قایق‌های ایرانی و ناو جنگی آمریکایی به وجود نیامده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که تلویزیون سی.‌ان.‌ان آمریکا روز جمعه خبری را مبنی بر درگیری لفظی قایق‌های گشتی ایرانی و ناو آمریکایی در خلیج فارس منتشر کرد.روز جمعه ناتان کریستینسن سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین مدعی شده بود با نزدیک شدن چند قایق ایرانی به ناو آمریکا، ناو تایفون مجبور به دادن هشدار به قایق‌های ایرانی شده است.
کد خبر: ۱۶۸۳۸۱

در پی انتشار این خبر، یک مقام مسوول در سپاه پاسداران تاکید کرد: طبق روال معمول، قایق‌های گشتی مرزبانی ایران از ناو آمریکایی که در حال عبور از آبراه خلیج‌فارس بود، سوال‌هایی معمولی که ویژه عبور از آبراه منطقه است، مطرح کردند و پس از پاسخ ناو آمریکایی به سوال‌ها قایق‌های گشتی ایران به مسیر عادی خود ادامه دادند. این مقام مسوول با ابراز تعجب از موضعگیری شبکه آمریکایی سی‌.ان.ان وجود هرگونه درگیری میان قایق‌های ایرانی و ناو آمریکایی را رد و تکذیب کرد.

این در حالی است که 6 ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه سال گذشته) نیز همین شبکه آمریکایی مدعی درگیری چند قایق ایرانی با چند ناو آمریکایی شد که پس از انتشار فیلم مربوط به آن، کذب بودن اخبار شبکه سی.ان.ان آشکار و اصل خبر تکذیب شد. رسانه‌های آمریکایی تلاش می‌کنند با اجرای عملیات روانی، منطقه خلیج فارس را ناامن جلوه دهند و حضور نیروهای آمریکا را برای مردم این کشور که با آن مخالف هستند، توجیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها