گروه سیاسی: رئیس‌ جمهور گفت: بر خلاف هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه دولت انجام می‌شود، دولت توفیقات بسیاری داشته و تصمیمات اقتصادی عالمانه و شجاعانه‌ای اتخاذ کرده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد در دیدار علما و روحانیان استان خراسان رضوی با اشاره به این‌که کشورمان در 2 سال گذشته یکی از سخت‌‌ترین شرایط پس از انقلاب را سپری کرده است، خاطرنشان کرد: در 5/2 سال گذشته، دشمنان به منظور متلاشی کردن کشور، سنگین‌ترین تهدیدات نظامی و تحریم‌‌های اقتصادی را اعمال کرده‌اند، اما به فضل الهی، با درایت و تلاش مضاعف، توانستیم با موفقیت از عقبه‌های سنگین دشمن عبور کنیم و بدانید که همه این فشارها در هم خواهد شکست.
کد خبر: ۱۶۸۱۳۸

رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: دولت در اجرای اصلاحات اساسی و مبارزه با مفاسد تنهاست، اما با توکل به خدا، حمایت‌‌های رهبری عزیز و ملت ایران، پیروزی دور از دسترس نیست.وی افزود: درافتادن با گردن کلفت‌هایی که همه چیز را برای خود می‌خواهند و شبکه‌های پولی و اقتصادی وسیعی را در اختیار دارند و با کوچک ترین اعمال فشاری بسرعت فعال می‌‌شوند، گرچه دشوار است، اما دولت در قطع دست‌های فاسد کاملاً جدی است.رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مبارزه با دست‌های فاسد، مبارزه‌ای است که هزاران سال ادامه داشته است و امروز نیز با ایستادگی و مقاومت، گام به گام به پیش می‌رویم.

وی با بیان این‌که مفسدان اقتصادی با فتنه‌ گری‌‌های گوناگون، قصد دارند خود را از اتهامات مبرا کنند، تصریح کرد: وقتی قرار می‌‌شود با یکی از دست‌های آلوده برخورد شود، هزاران دست به حمایت از وی بر می‌خیزد و به روش‌های مختلف به اعمال فشار می‌پردازد.

رئیس‌جمهور هدف از صدور قطعنامه‌های اقتصادی را اعمال فشار به منظور متلاشی کردن اقتصاد کشور دانست و گفت: دشمنان در محاسبات خود بدرستی ارزیابی کرده بودند که با اعمال این فشارها، کشور با تورم 60 تا 70 درصدی، متلاشی می‌شود، اما دولتمردان برای این‌که چنین اتفاقی نیفتد، تلاش و مجاهدت شبانه ‌روزی به کار بستند و امروز به فضل الهی، به رغم همه فشارها، دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم و معضل گرانی نیز بزودی برطرف خواهد شد.رئیس ‌جمهور با اشاره به برخی دستاوردهای دولت نهم، گفت: در طول 5 سال قبل از دولت نهم در کل 42 هزار طرح عمرانی اجرا شد که 19 هزار آن به اتمام رسید اما در 5/2 سال گذشته، 92 هزار طرح عمرانی داشتیم که تاکنون 42 هزار طرح آن به بهره‌برداری رسیده است.

آقای احمدی‌نژاد افزود: در بخش تولید علم نیز در 5/2 سال گذشته به اندازه دو برابر 5 سال دولت قبلی علم و فناوری تولید شده است؛ همچنین روزی که دولت را با 3 میلیون بیکار تحویل گرفتیم، 36 میلیارد دلار واردات و 5 میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم امروز به 45 میلیارد دلار واردات و 21 میلیارد دلار صادرات رسیده است.

200 مصوبه ره‌آورد سفر دوم کابینه نهم‌ به خراسان‌

بیش از 200 مصوبه برای سرعت بخشیدن به توسعه و پیشرفت استان خراسان رضوی، ره‌آورد سفر دوم استانی رئیس جمهور و دولت نهم به این استان بود.

این مصوبات در جلسه هیات دولت که به مدت پنج ساعت در مشهد برگزار شد، پس از بحث و بررسی درباره پیشنهادهای کارگروه‌های تخصصی، به تصویب رسید.

اختصاص به ترتیب 100 و 50 میلیارد ریال وام قرض الحسنه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، پرداخت ما به التفاوت نوسان نرخ ارزی اقساط بدهی (اصل و سود) وام شرکت‌های تولیدی از محل حساب ذخیره ارزی ازجانب بانک مرکزی به متقاضیان، نبود محدودیت در اختصاص سهمیه ارزی به استان ها در اجرای طرح های اقتصادی زودبازده (بررسی طرح های تا سقف 30 میلیون دلار به صورت استانی و پرداخت پس از اخذ تأییدیه از مرکز)‌، اختصاص 1500 میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های حاشیه‌ای شهر مقدس مشهد بویژه اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)‌، صدور مجوز اجرای قطار سریع‌السیر تهران  مشهد، اختصاص 150 میلیارد ریال برای آغاز عملیات برقی کردن راه‌آهن مشهد  تهران، اختصاص اعتبار مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن مشهد  گرگان و ... برخی از مصوبات هیات دولت در استان خراسان رضوی است.

دیدار مردمی احمدی‌نژاد در استانداری خراسان رضوی‌

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران همچنین روز پنجشنبه در مشهد در دیدار عمومی، پای درد دل مردم نشست.در این دیدار که به مدت 2 ساعت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گروه‌های مختلف مردم این استان به صورت انفرادی‌، مسائل و مشکلاتشان را بیان کردند و رئیس‌جمهور دستورات لازم را برای رسیدگی آنها صادر کرد.

350 میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی خراسان رضوی اضافه شد

احمدی‌نژاد همچنین در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: 350 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به بودجه عمرانی خراسان رضوی افزوده شده که این میزان علاوه بر اعتبارات مصوب سالانه هر استان است. به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد افزود: دولت در 2 بخش ارزی و ریالی با تزریق تسهیلات از بخش صنعت این استان حمایت می‌کند. وی گفت:430 میلیون دلار در بخش ارزی و 1500 میلیارد تومان از هزینه ریالی به منظور حمایت از بخش صنعت خراسان رضوی مصوب شده است.رئیس جمهور از مشهد به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنعتی کشور یاد کرد و افزود: ظرفیت‌های بسیار بالایی در این استان وجود دارد که می‌تواند جایگاه صنعتی آن را در سطح کشور و حتی منطقه ارتقا دهد.

وی از تصویب 37 طرح بزرگ صنعتی با بیش از 1700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خبر داد و تصریح کرد: دولت نیز با یکهزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات از بخش صنعت استان حمایت می‌کند. احمدی‌نژاد افزود: توانمندی‌های خراسان رضوی در بخش مشارکت‌های مردمی حوزه صنعت بسیار بالاست.

اضمحلال رژیم صهیونیستی‌ فرا رسیده است‌

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در دیدار رئیس‌جمهور سنگال و رئیس دوره‌ای سازمان کنفرانس اسلامی که در مشهد انجام شد، با تأکید بر اینکه امروز دوران ضعف و اضمحلال رژیم صهیونیستی و حامیانش فرا رسیده است،‌تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای نجات خود، دست به هر اقدامی می‌زنند، اما موفق نخواهند شد. وی با بیان اینکه زشت‌ترین جنایات ضدبشر و سنگین‌ترین نوع پایمال کردن قوانین ضدانسانی، امروز در فلسطین در حال وقوع است، اظهار کرد: تنها راه حل مسأله فلسطین، مراجعه به آرای ملت فلسطین است.رئیس‌جمهور مسأله فلسطین را مهم‌ترین و پیچیده‌ترین موضوع امروز جهان دانست و تأکید کرد: مسأله فلسطین، معیار سنجش صداقت ملت‌ها و دولت‌ها در پایبندی به دموکراسی، حقوق بشر و آزادی است.

عبدالله واد، رئیس‌جمهور سنگال و رئیس دوره‌ای سازمان کنفرانس اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مسلمان، تصریح کرد: پس از انتخاب به عنوان ریاست دوره‌ای سازمان کنفرانس اسلامی، ایران را به عنوان نخستین کشور برای مشورت تعیین کردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها