سازمان ملل متحداعلام کرد: حدود 43 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر هستند.
کد خبر: ۱۶۷۶۷۰
 

به گزارش واحد مرکزی خبر، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در گزارشی درباره وضع اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی مردم افغانستان اعلام کرد: اقتصاد بدون خشخاش این کشور در چهار سال گذشته 12 درصد رشد داشته و درآمد سرانه تولید ناخالص ملی با دو برابر افزایش به 290 دلار رسیده است.

این گزارش ناامنی را به عنوان چالش عمده برای دولت و جامعه جهانی افغانستان دانست و افزود: سازمان ملل در 78 شهرستان جنوبی این کشور به علت ناامنی نتوانست فعالیت های بشردوستانه انجام دهد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد: از مجموع 376 شهرستان در افغانستان 36 شهرستان به علت ناامنی غیرقابل دسترس است.

براساس این گزارش ، در سال 2007 بیش از 40 کاروان حامل مواد غذایی در افغانستان به غارت رفت 40 کارمند امور امدارسانی کشته و 89 نفر دیگر ربوده شدند.

سازمان ملل متحد با بیان اینکه 700 کیلومتر مربع از اراضی افغانستان همچنان مین گذاری شده است ، افزود: افغانستان باید تا سال 2013 از انواع مین و مواد منفجره پاکسازی شود.

این گزارش با اشاره به موضوع کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در افغانستان اعلام کرد: در سال 2008 باید 50 هزار هکتار از اراضی خشخاش در این کشور تخریب شود.

سازمان ملل متحد میزان دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی را 80 درصد دانست و افزود: 90 درصد مراکز بهداشتی همچنان فقط یک کارمند زن دارند.

براساس این گزارش، تعداد دانش آموزان افغان در سال تحصیلی جاری به بیش از شش میلیون نفر رسیده است که 35 درصد آنان دختر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها