متن کامل سخنان احمدی نژاد در مشهد؛

ملت ایران تودهنی به دشمنان خواهد زد

محمود احمدی نژاد ، رییس‌جمهور گفت: ملت ایران و ملت‌های منطقه مفتخرند که در پناه امام رضا(ع) هستند، امام رضا(ع) پناهگاه مردم و ملت‌های منطقه است و ما مفتخریم که میزبان و پابوس امام غریب‌مان هستیم. خدا می‌داند که خورشید وجود امام چه دل‌هایی را نورانی و چه گمراهانی را هدایت کرده است.
کد خبر: ۱۶۷۲۴۵

به گزارش ایسنا ، محمود احمدی‌نژاد در ابتدای سفر استانی خود به خراسان رضوی در جمع مردم مشهد در صحن رضوی گفت: ملت ما همه صدق و صفا و ایمان و تعبد خود را مدیون امام رضا(ع) و جد بزرگوار و فرزندان برومند ایشان به ویژه ولی‌عصر(عج) است. اگر ملت و کشور ما وجود نورانی ایشان را نداشت و در مسیر ولایت حرکت نمی‌کرد، بدون تردید ملت ما امروز یک گروه فراموش شده و دست چندم و زیر بار قدرت‌های بزرگ بود.

رییس جمهور افزود: اگر ملت ما پرچم‌دار خداپرستی، عدالت‌خواهی، برادری و عزت در جهان است، به خاطر حرکت در این خط نورانی است. بر اثر پیمودن در مسیر خط امامت، ملت ما به یک ملت نمونه و امت الگو و شاهد برای دیگر ملت‌ها تبدیل شده است و حق همین است؛ چراکه پیرو پیامبر(ص) و فرزندان پیامبر است که آن‌ها همه الگو و نمونه بودند.

ملت ایران به دنبال مظلومان و رفع اشغالگری است

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهان بشری گرفتار سیاست‌ها و نقشه‌ها و برنامه‌های سلطه‌گران جهانی است. برخی قدرت‌های بزرگ با تنظیم مناسبات و تدوین مقررات و حاکمیت بر رسانه‌ها و شبکه‌ها و جریان‌های تبلیغاتی، پولی و مالی جهان می‌خواهند همه‌ فرهنگ‌ها حیثیت، شرف و ناموس و غیرت ملت‌ها را مصادره و سلطه‌ خود بر ملت‌ها، منابع و ذخایر جهان را ابدی کنند. جلسه می‌گذارند و درباره سرنوشت ملت‌ها تصمیم می‌گیرند و می‌خواهند که همه از این تصمیمات تبعیت کنند. در حالی که در 60 سال اخیر، همه‌ حق‌ها و ارزش‌ها و عدالت را زیر پا گذاشتند. آنها فکر می‌کنند که حق و دموکراسی و عدالت و صلح همان است که آنها می‌گویند و هر اندیشه و باور را به زور اسحله و با تحمیل و تبلیغات می‌خواهند به ملت‌ها غالب کنند. ملت مظلوم فلسطین را که از خود دفاع می‌کنند، تروریسم می‌نامند و جنایتکاران فاسدی که دستشان تا مرفق به خون مردم مظلوم فلسطین آغشته است را به مدال صلح مفتخر می‌کنند. هر جا جنگ، ظلم، فقر،‌ تبعیض و تهدید است زیر سر آنها و با نقشه و تدارک و طراحی‌های آنهاست.

احمدی‌نژاد به حادثه‌ 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: در یک حرکت مشکوک، اتفاقی در نیویورک افتاد و معلوم شد که چه کسی آن را طراحی، چه کسی آن را عمل کرده و چه کسانی کشته و زخمی شده‌اند. اما به بهانه آن اتفاق به منطقه ما آمدند و از ملت‌های مظلوم منطقه انتقام می‌گیرند. تنها در عراق یک میلیون نفر کشته شده‌اند. بخشی از اسناد محرمانه آن‌ها را مطالعه می‌کردیم. دیدیم که آن‌ها برای دو یا سه هدف این برنامه‌ها را طراحی کرده‌اند؛ اول برای تسلط بر منابع نفت و انرژی منطقه،‌ دوم برای صف‌بندی در مقابل حرکت عظیم ملت‌ ایران و هم‌چنین سرکوب ملت فلسطین،‌آنها به منطقه آمدند و با نقشه‌های شیطانی و برای تسلط بر منطقه و چپاول و غارت ملت‌های منطقه،‌ ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشتند.

احمدی‌نژاد گفت: دوران 60 ساله‌ کارهای شما بعد از جنگ جهانی دوم به پایان رسیده است؛ دروغ و تبلیغات مسموم و فشار سیاسی و استفاده از سازمان‌های بین‌المللی. دیگر نمی‌توانید حقوق ملت‌ها را چپاول کنید. امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و در برابر شما می‌ایستند. شما در جلسات خود ملت ایران را متهم می‌کنید. البته ملت ایران نقش خود را دارد، اما امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و نقشه‌های شما را نقش بر آب می‌کنند و پوزه شما را به خاک خواهند مالید. سیاست‌های شما وضعیت جهان را به جای خطرناکی کشیده است، اما ملت ایران در مقابل شما خواهد ایستاد. شما امروز می‌خواهید که حاکم و محکوم، ظالم و مظلوم در کنار هم بنشینند، اما ایران بر برابری و برادری و محبت و دوستی میان ملت‌ها تاکید می‌کند.

رییس‌جمهور خطاب به کشورهای زورگو ادامه داد: شما بشریت را به سمت مادی‌گرایی پوچ و شهوت‌رانی می‌کشانید اما ملت ایران، شما و ملت‌های جهان را به ارزش‌های متعالی و الهی دعوت می‌کند. شما بر اساس دروغ و ظلم و تبعیض می‌خواهید مدیریت کنید اما ملت ایران خواهان مدیریت بر اساس حق و احترام به حقوق انسان‌ها و کرامت انسانی دعوت می‌کند. شما به دنبال غارت منابع ملت‌ها هستید و ما به دنبال صیانت از حقوق از ملت‌ها هستیم. شما به دنبال انحصارطلبی در علم و فرهنگ و فن‌آوری هستید و ما به دنبال توسعه علم و کمک به ملت‌ها در رشد و پیشرفت هستیم. ملت ایران به دنبال مظلومان و رفع اشغالگری است و منطق آن بر اساس حکمت است، اما شما به دنبال منطق زورگویی هستید. شما به دنبال ایجاد درگیری و کینه‌ورزی هستید و ملت ما به دنبال صلح و آرامش روحی و حق‌گویی است. سیاست‌های ملت ایران با شما در تضاد است و ملت ایران و سایر ملت‌های مظلوم جهان از شما طلبکار هستند و باید یقه شما را بگیرند و شما را محاکمه کنند.

ملت ما دماغ دشمنان را به خاک مذلت خواهد مالید

محمود احمدی‌نژاد خطاب به قدرت‌های بزرگ گفت: شما خیال می‌کنید که با تهدید می‌توانید جلوی حرکت ملت ایران را بگیرید اما بدانید ملت ایران راه نورانی خود را پیدا کرده و با اقتدار به آن ادامه خواهد داد و تا فتح همه‌ قله‌های عزت از پا نمی‌نشیند.

رییس‌جمهور در ادامه افزود: در موضوع هسته‌یی ملت ما با اقتدار و توکل،‌ عظمت خود را نشان داد و شما آنچه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی و زور داشتید استفاده کردید، و از همه‌ سازمان‌های بین‌المللی نیز سوءاستفاده کردید، اما امروز شرمنده و سرافکنده هستید. به شما نصحیت می‌کنم که به سیاست صحیح و به انسان‌دوستی و به احترام به ملت‌ها و ارزش‌های الهی و عدالت و برادری و حقوق ملت‌ها برگردید. این دعوت یک دعوت رسمی و الهی است و اگر پاسخ شما منفی باشد بر اساس سنت الهی سرنوشت شما مانند سرنوشت نمرود و فرعون و زورگویان عالم خواهد بود.

احمدی‌نژاد گفت: ملت ایران با توکل به خدا و در صراط مستقیم ایستاده است و اگر کسانی بخواهند با ادامه‌ سوءاستفاده از سازمان‌هایی که غصب کرده‌اند در برابر حقوق ملت ما بیاستند ملت ما دماغ دشمنان را به خاک مذلت خواهد مالید. آنها فکر می‌کنند که با تهدید و فشار سنگین اقتصادی، می‌توانند ملت ایران را از عزم راسخ خود برای پیشرفت باز دارند. اما اشتباه می‌کنند؛ دوران زورگویی شما به پایان رسیده است ملت ایران در مسیر حرکت به سمت قله‌ تعالی از مرز ابرقدرت‌ها و ادبیات ابرقدرت‌ها و نظام آنها عبور کرده است و در سطح بالایی از عزت و کمال ایستاده است و ابرقدرت‌ها را در زیر پای خود می‌بیند، ملت ایران متحد و منسجم است.

او افزود: دشمنان تصور می‌کردند که با تبلیغات و تفرقه و فشار اقتصادی و اهرم‌هایی که به ناحق استفاده می‌کنند می‌توانند ملت ایران را از مسیر الهی خود منصرف کنند اما ملت ایران با توکل بر خدا، همدلی و پیگیری خط امامت در مقابل آن‌ها ایستاد و رمز سربلندی و سرافرازی ملت ایران همین است، و با حفظ این رمز به فضل الهی،‌ همه‌ قله‌های جهان را فتح خواهد کرد و پرچم اسلام را بر بلندای عالم به اهتزار درخواهد آورد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اعلام خبر پیروزی هسته‌ای ایران در دو سال قبل در مشهد گفت: دو سال قبل در مشهد ما به افتخار دستیابی به انرژی هسته‌ای رسیدیم و در این محل با صدای بلند گفتیم که ایران وارد مجموعه‌ کشورهای هسته‌ای شده است، و در همین روز نیز ملت ایران مجددا پیروزی هسته‌ای خود را جشن می‌گیرد. در حالی که در 20 فروردین 59، رییس‌جمهور یک کشور مستکبر اعلام کرد که برای مجازات ملت ایران قطع رابطه می‌کند. آنها تصور می‌کردند که قطع رابطه باعث می‌شود که ملت ایران از بین برود؛ اما با افتخار اعلام می‌کنیم که در همان روزی که آنها قطع رابطه کردند ملت ایران به قله‌ی هسته‌ای دست یافت.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به قدرت‌های بزرگ گفت: به نفع شماست که با ملت‌ ایران دوستی کنید، اگر مسیر شیطانی را ادامه دهید شیطنت‌های شما بهترین فرصت را برای پیشرفت در اختیار ملت ایران قرار می‌دهد، شما بداخلاقی کردید امروز ایران هسته‌ای است، اگر ادامه دهید ملت ایران قله‌های بالاتری را فتح خواهد کرد و توی دهن شما خواهد زد.

طرح تحول بزرگ اقتصادی آماده شده است

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به سازندگی در کشور گفت: باید به سرعت مشکلات داخل کشور را برطرف کنیم و ایران را بسازیم. مسائل اقتصادی، فرهنگی و عمرانی باید برطرف شود تا به مسئولیت‌های جهانی انقلاب برسیم. ساختن کشور جز با همدلی، تلاش و کار، توکل به خدا و روشن‌بینی و شناخت فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان امکان ندارد.

او افزود: دشمنان ما به شدت از پیشرفت ما ناراحت هستند و طراحی می‌کنند و از ابزارهای گوناگون استفاده می‌کنند تا به ما ضربه بزنند. موضوع هسته‌ای یک بهانه است، برای جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ملت ایران، موضوعات عراق و دیگر موضوعات نیز همین طور است؛ آن‌ها طراحی می‌کنند، قطعنامه صادر می‌کنند تا ملت ایران،‌ ایران را نسازد و الگو نکند و در معرض چشم جهانیان قرار ندهد. باید همت کنیم و ایران را بسازیم. مشکلاتی در راه است و باید به کمک هم آنها را حل کنیم، طرح تحول بزرگ اقتصادی آماده شده است و باید آماده‌ برای یک جراحی بزرگ برای اصلاحات و سازندگی در کشور باشیم.

رییس جمهور گفت: در هفته‌ دوم نوروز من دیدم که برخی حرف‌های دشمنان را ترجمه می‌کنند و در حالی که هنوز طرح تحول بزرگ اقتصادی اعلام نشده به مخالفت با آن برمی‌خیزند. طرح دولت یک طرح مردمی، انقلابی و عالمانه است که باید آن را به جلو ببریم. من به زودی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ابعاد این طرح را شرح خواهم داد و مسئولیت‌ها را در کشور برای مردم اعلام خواهم کرد.

احمدی‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود درباره مردم خراسان گفت: مردم خراسان در علم، هنر، فرهنگ، سازندگی، شجاعت و ایستادگی در پای ارزش‌ها؛ پیشتاز ملت ایران بوده است و سنگر تسخیرناپذیر انقلاب است و دولت برای خدمت‌رسانی به این مردم تلاش مضاعف می‌کند. خراسان باید مرکز تمام این منطقه‌ی 300 میلیون نفری باشد و قطب فرهنگ و اقتصاد و سازندگی و انقلاب اسلامی باشد و با همت شما جوانان و متخصصین و دانشگاهیان و فرهنگیان باید به این نقطه برسیم. نقطه‌ صنعتی خراسان در کشور در سال گذشته پنج بود که امروز به چهار رسیده است و باید در سفر بعد این رتبه اول شود.

استقبال از رییس‌جمهور از فرودگاه تا محل سخنرانی چشم‌گیر بود و جمعیت زیادی به استقبال رییس‌جمهور آمده بودند.

امشب جلسات کارگروه‌های تخصصی دولت در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها