حملات هوایی و زمینی نیروهای امریکایی پنج شبانه روز اخیر به شهرک صدر بغداد ، بیشتر بیمارستان های پایتخت عراق را مملو از مجروحان این حملات کرده است.
کد خبر: ۱۶۵۹۲۸

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بیش از نهصد نفر که بیشتر آنان کودکان و زنان هستند در این حملات با بمب ها ، خمپاره ها ، موشک ها و گلوله های تفنگداران امریکایی درعراق مجروح شده اند.

در بیمارستان قادسیه بغداد ده ها مجروح منتظر درمان و بهبود وضع خود هستند.

در این بیمارستان کودکان و زنانی بستری شدند که امریکایی ها ادعای مبارزه با تروریست را دارند.

کودکانی که به هنگام بازی و خواب زخمی سیاست های کورکورانه کاخ سفید شده اند.

والدین یکی از این کودکان که بر سر بالین فرزند مجروحش نشسته است و دائم قطرات اشک نونهالش را پاک می کند گفت : پسر من در حال بازی با دوستانش بود که یک موشک شلیک شده از بالگرد امریکایی به میدان بازی کودکان اصابت می کند و فرزندم به همراه تعدادی از دوستانش مجروح و سه کودک دیگر نیز کشته می شوند.

زن جوانی نیز که مادر دو کودک است حملات شبانه امریکایی ها را به شهرک صدر بغداد وحشیانه توصیف کرد و گفت ساعت نه شب هواپیماهای امریکایی منزل ما را با موشک هدف قرار دادند و به همراه مادر و خواهرم به شدت مجروح شدم اما از ترس حملات پی در پی امریکایی ها نتوانستیم شبانه به بیمارستان مراجعه کنیم و تا صبح با خونریزی درد می کشیدیم و فقط به حال و روزی که دچار ان شدیم گریه می کردیم.

مرد میانسالی نیز که همسر و کودک شش ساله اش را در بیمارستان قادسیه بغداد بستری کرده است با انتقاد از تداوم حضور تفنگداران امریکایی در خاک عراق گفت : من از امریکایی ها می پرسم که آیا این کودکان از زندگی چیزی می دانند که باید قربانی برنامه های مبارزه با تروریست شما شوند.

وی اضافه کرد : امریکایی ها همواره ادعا می کنند که سلاح های موجودشان دقیق به هدف می زند آیا زنان و کودکان هدف دقیق آنان در عراق هستند.

در خیابان های اصلی و فرعی شهرک صدر بغداد ساختمان هایی به چشم می خورد که بر اثر اصابت خمپاره ها ، موشک ها ، راکت ها و گلوله های تفنگداران امریکایی به ویرانه تبدیل شده اند.

یکی از مالکان این ساختمان ها گفت : در یک لحظه بدون این که گناهی کرده باشم زندگی ، همسر و تنها دخترم را از دست دادم و نمی دانیم به چه جرمی هر لحظه باید منتظر فرا رسیدن مرگ باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که فقط خداوند حق عراقی ها را از امریکایی ها بگیرد.

هر چند بعد از لغو منع مقررات رفت و آمد در پایتخت عراق وضع شهرک صدر نیز به حالت عادی بازگشته و بیشتر مغازه ها باز شده اند اما همچنان نیروهای امریکایی این شهرک را با بمب ، خمپاره ، موشک و گلوله هدف قرار می دهند.

تانک های امریکایی در ورودی ها و خروجی های شهرک صدر به حال آماده باش مستقر شدند و بالگردها نیز دائم بر فراز این شهرک در پروازند و هر از گاهی صدای شلیک و یا اصابت موشک و خمپاره ای ساکنان این شهرک را نگران و آشفته می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها