مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران خبر داد

پیشرفت 80 درصدی خط لوله پنجم سراسری گاز

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد: پیشرفت خط پنجم سراسری گاز که گاز ترش را از عسلویه به چاه‌های نفت آغاجاری منتقل خواهد کرد از مرز 80 درصد گذشت. به گزارش فارس، علیرضا غریبی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی این خط 504 کیلومتری با قطر 56 اینچ در سه بخش ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تستهای نهایی بهره برداری از آن در نیمه اول خردادماه سال آینده به اتمام برسد.
کد خبر: ۱۶۵۳۸۷

وی گفت: بخش اول این پروژه شامل پنج ایستگاه تقویت فشار، بخش دوم خط لوله عسلویه به پالایشگاه فجر جم و بخش سوم هم خط لوله سراسری است که به منظور تزریق گاز ترش به چاههای نفت در آغاجاری در حال ساخت است.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در مجموع ایستگاه‌های تقویت فشار 80 درصد پیشرفت داشته اند که دو ایستگاه آن در عسلویه آماده بهره برداری است.

مجری خط لوله پنجم سراسری افزود: ایستگاه‌های بین راهی خورموج و آبپخش حدود 60 درصد و ایستگاه سردشت نیز 89‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غریبی گفت:خط لوله عسلویه به پالایشگاه فجر جم نیز 63 کیلومتر طول دارد که از آذرماه سال جاری آماده بهره برداری است.

غریبی حجم سرمایه‌گذاری در خط لوله پنجم سراسری را بیش از دو میلیارد دلار برشمرد.

خط لوله پنجم سراسری، گاز ترش را از فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی در عسلویه برای احیای چاه‌های نفت منطقه آغاجاری به استان خوزستان منتقل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تاکید بر این که تمامی لوله‌های خط لوله ششم سراسری به طول نزدیک به 500 کیلومتر دفن شده، جوشکاریها کامل شده و تست هیدرواستاتیک آن نیز انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر اتصالات نهایی این خط لوله در حال انجام است.

وی اظهار کرد: ایستگاه‌های تقویت فشار این خط نیز طراحی شده و پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها