ضرغامی سیاست‌های رسانه ملی را درباره ورزش تشریح کرد

عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما ایران ، سیاست‌های کلان این سازمان در خصوص مقوله ورزش در سال 1387را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۶۴۹۷۶
 به گزارش ایرنا ، ضرغامی در جمع مدیران و برنامه سازان ورزشی این سازمان گفت : نگاه رسانه ملی به امر ورزش باید نگاهی جامع، هدفمند و اخلاق گرا باشد.

وی افزود: برنامه‌های ورزشی سهم عمده‌ای از برنامه‌های شبکه‌های مختلف این سازمان را به خود اختصاص داده است و نقش مهمی درتقویت امید، شورو انگیزه اجتماعی دارد.

وی با اشاره به مخاطبان گسترده برنامه‌های صداو سیما درسراسرکشور تصریح کرد:با ید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ورزش کشوردر ساخت برنامه‌های ورزشی استفاده کرد این درحالی است که بسیاری از موضوعات وپیام‌های اجتماعی،فرهنگی را می‌توان درفضای ورزش به جامعه منتقل و نهادینه کرد.

وی در ادامه اظهارداشت: درهمین راستا تهیه‌کنندگان برنامه‌های ورزشی باید با دقت نظر و شناسایی ظرافت‌هایی که دررویدادهای ورزشی و حواشی آن وجود دارد، برای بالا بردن ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه و الگوسازی تلاش کنند.

وی درعین حال تاکید کرد ، تهیه کنند گان و برنامه سازان برنامه‌های ورزشی باید برای هدایت هیجان و انرژی برخاسته از موفقیت‌ها و شکست‌های ورزشی به ویژه درسطوح ملی برنامه ریزی دقیق و آگاهانه‌ای داشته باشند.

رییس سازمان صدا وسیما با تاکید براینکه رسانه ملی هیچ خط قرمزی در طرح مسایل و مشکلات ورزشی نداردافزود:معتقدم نقد منصفانه و سازنده نه تنها مانعی برای پیشرفت ورزش به حساب نمی‌آید بلکه درتوسعه و ارتقای ورزش کشور موثر نیز می‌باشد.

وی همچنین ازدست اندرکاران برنامه‌های ورزشی خواست که از دسته بندی‌های رایج درورزش پرهیز کنند و بیشتربر جذابیت‌ها و اعتمادسازی برنامه‌های ورزشی تمرکز داشته باشند.

ضرغامی درخصوص تیم ملی فوتبال نیز گفت :حمایت از تیم ملی درمقطع کنونی وظیفه مشترک همه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها