عملیات موشک روسی موفق نبود

ماهواره امریکا، خارج از مدار

موشک روسی نتوانست ماهواره ارتباطاتی آمریکا را به مدار تعیین شده برساند. پرتابگر «Briz-M» که ماهواره ارتباطاتی آمریکا را حمل می‌کرد، روز گذشته پرتاب شد اما موتور این پرتابگر نتوانست به طور کامل کار کند و به همین دلیل نتوانست ماهواره آمریکا را در مدار تعیین شده قرار دهد.
کد خبر: ۱۶۴۷۴۷
خبرگزاری فرانسه به نقل از آژانس فضایی روسیه گزارش داد: ماهواره آمریکایی «AMC-14» هم اکنون تحت کنترل است اما قرار بود در مدار 36 هزار کیلومتری بالای زمین قرار بگیرد در مدار 28 هزار کیلومتری قرار گرفت.

ماهواره «AMC-14» ساخت شرکت « SES Americom» یکی از بزرگرتین شرکت‌های مخابراتی و ارتباطاتی شمال و جنوب آمریکا است.

به گفته روسیه، در این وضعیت تنها خود شرکت « SES Americom» باید در مورد این ماهواره تصمیم بگیرد. هزینه ساخت این ماهواره بالغ بر ده‌ها میلیون دلار (یورو) بوده است.

مقامات روسیه اعلام کردند: این ماهواره در ساعت 2:18 بامداد به وقت مسکو (11:18 به وقت جهانی) از مرکز فضایی بیکنور در قزاقستان توسط موشک روسی «Proton-M» پرتاب شد که این موشک در سال گذشته توانست ماهواره‌های متعددی را به مدار تعیین شده هدایت کند.

یکی از مقامات ماموریت‌های بدون سرنشین روسیه گفت:‌ این ماهواره مخابراتی خراب نشده و می‌تواند در مدار پایین‌تر نیز به فعالیت خود ادامه دهد و یا حتی با استفاده از موتورهای خود ماهواره می‌تواند به مدار بالاتر حرکت کند.

یکی دیگر از کارشناسان آژانس فضایی روسیه در این باره به خبرگزاری اینترفکس گفت: این ماهواره با استفاده از موتور خود می‌تواند به مدار بالاتر حرکت کند اما در این صورت 15 سال از عمر مفیدش کاسته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها