الیوت اسپیتزر فرماندار نیویورک در سقوطی حیرت‌آور و سریع از اوج قدرت به حضیض ذلت، به علت افشای رابطه‌اش با یک زن خودفروش ناچار از مقام خود استعفا کرد و با خطر محاکمه و زندان و حتی لغو پروانه کار خود به عنوان یک وکیل دادگستری مواجه است.
کد خبر: ۱۶۴۰۴۳

به گزارش آسوشیتدپرس او هنگام خبر استعفایش باز هم از عوامفریبی دست برنداشت و در حالی که از هر طرف برای کناره‌گیری تحت فشار بود، گفت: نمی‌توانم بپذیرم قصور در زندگی خصوصی من باعث اخلال در انجام امور مردم شود.

او قبل از انتخاب به فرمانداری نیویورک، دادستان کل نیویورک بود و از سیلدا، زنی که بیش از 20 سال همسرش بوده، سه دختر دارد.

رسوایی او از روز دوشنبه آشکار شد و با وجود فشار فراوان برای کناره‌گیری گفته می‌شد چون می‌خواهد پیش از استعفا امتیازاتی از دادگستری بگیرد که محاکمه یا دچار محرومیت‌های دیگری نشود، یک سخنگوی پلیس گفت او هنوز مشغول مذاکره در این زمینه است اما هیچ امتیازی نگرفته است. اسپیتزر با اتهامات متعددی مواجه است و ممکن است حق وکالت خود را نیز از دست بدهد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه پرینستون و دانشکده حقوق هاروارد است. در نیویورک وکلایی که از نظر شخصی و حرفه‌ای رفتار نادرست داشته باشند، از وکالت محروم می‌شوند. سقوط او از این جهت بازتاب بسیار زیادی در امریکا و جهان داشته که خود را پرچمدار مبارزه با فساد در امریکا قلمداد می‌کرد و طی دو دوره دادستانی کل نیویورک به عنوان «مرد پاک» مدعی مبارزه با فساد بود.

آخرین زنی که با او رابطه نامشروع برقرار کرد 22 ساله است و گفت چون دوست پسرش با او قطع رابطه کرده، برای تامین هزینه کرایه آپارتمانش به رابطه با فرماندار تن داده است. باندی که این زن عضو آن است با حداقل 50 زن در بسیاری از ایالات امریکا و چند کشور اروپایی فعال است.

فرماندار نابینا

دیوید پاترسون معاون اسپیتزر که از دوشنبه آینده جانشین او می‌شود اولین فرماندار سیاهپوست نیویورک خواهد بود و از نظر قانونی نابینا است اگرچه از فاصله بسیار نزدیک با یکی از چشمانش قادر به خواندن و شناسایی افراد است.

پاترسون 53 ساله سال 1985 به عضویت سنای ایالت نیویورک انتخاب شد و چندی پیش معاون اسپیتزر شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها