در همایش مدرسه ایرانی مطرح شد

انتقاد رئیس مجلس از بی هویتی در معماری

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید به عنوان یک ملت کهن ، هویتی در معماری خود ایجاد کنیم ، گفت : بی هویتی در معماری نشانه بی هویتی در فرهنگ و اندیشه است . به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل روز گذشته با حضور در همایش مدرسه ایرانی معماری ایرانی که در محل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این مطلب که موضوع مدرسه ایرانی معماری ایرانی فراموش نشده و این فکر ادامه پیدا کرده است ، اظهار کرد: ما با انقلاب اسلامی خودمان باید به سوی ایجاد تمدن اسلامی حرکت کنیم .
کد خبر: ۱۶۲۶۹۰

وی رابطه فرهنگ و تمدن اسلامی را رابطه نرم افزار و سخت افزار توصیف کرد و گفت : اگر در جهان امروز اراده ایجاد تمدن اسلامی را نداشته باشیم ، در آن صورت شک نیست که در طوفان جهانی شدن مغلوب تمدن غربی خواهیم شد و چیزی از ما به عنوان هویت ملی و اسلامی باقی نمی ماند.

حداد عادل با بیان این که راه درازی برای رسیدن به فرهنگ و تمدن اسلامی در پیش داریم ، گفت : در این راه معماری نقش برجسته ای دارد و اگر شاهد آشفتگی در آثار هنری باشیم ، حکایت از آشفتگی ذهن به وجود آورندگان آن اثر دارد. این عیب بزرگی است و باید بدانیم بی هویتی در معماری نشانه بی هویتی در فرهنگ و اندیشه است . ما باید به عنوان یک ملت کهن هویتی در معماری خود ایجاد کنیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها