نوروز و بازدید میلیونی از یادمان های دفاع مقدس

برنامه های راهیان نور تشریح شد

طی حرکتی خودجوش و مردمی و در قالب کاروان های راهیان نور بیش از یک میلیون نفر از اقشار و گروه های مختلف مردمی از مناطق مختلف عملیاتی و یادمان های دوران دفاع مقدس بازدید می کنند. سردار محمدتقی خادمی ، معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روز گذشته با بیان این مطلب در نشست خبری ستاد مرکزی راهیان نور گفت : امروز راهیان نور تبدیل به یک حرکت بزرگ فرهنگی شده است ، حرکتی که می توان از آن به عنوان نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و مسوولان نهادها و سازمان های لشکری و کشوری باید به این مفهوم و حرکت بزرگ فرهنگی - ملی که در راه پاسداشت خاطرات دوران دفاع مقدس است ، افتخار کنند.
کد خبر: ۱۶۲۶۸۶

وی در ادامه افزود: این فعالیت فرهنگی که با مشارکت سپاه پاسداران ، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی مقاومت بسیج صورت می گیرد حاصل یک سال فعالیت بنیاد حفظ آثار است که از اول اسفند تا پایان نیمه اول فروردین سال بعد همراه با حضور سراسری و گسترده کاروان ها در مناطق عملیاتی به نقطه عطف و اوج خود می رسد.

سردار خادمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش کیفیت مباحث مرتبط به راهیان نور گفت : امسال در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تدابیر گسترده ای را برای ارتقای سطح کیفی تسهیلات رفاهی ، اقامتی و برنامه های فرهنگی و آماده سازی فضاهای بکر و ناب دوران دفاع مقدس اندیشیده ایم که این موضوع تبدیل به یک رویکرد جدید در ستاد راهیان نور شده است .

وی با بیان این مطلب که تمامی زائران مناطق عملیاتی از سوی نهادهای اعزام کننده تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، ادامه داد: اهدای بسته های فرهنگی که معرفی کننده مناطق عملیاتی است ، لوح فشرده جامع عملیات های بزرگ دفاع مقدس ، کتاب های مختلف ، مسابقات کتابخوانی در میان کاروان ها، توزیع و نمایش فیلم های مستند و توزیع هدایای فرهنگی بخشی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و رفاهی راهیان نور در سال جاری است . همچنین حدود 300نفر از راویان پیشکسوت رزمنده و راویان دانشجو و طلاب در طول حضور کاروان های راهیان نور به روایتگری و توضیح نکات مختلف می پردازند و در بیان روایات نیز سعی شده تا مطالب اصیل باشد و همچنین همراه با فیلم های مستندی است که مورد تایید پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس است.

سردار خادمی در پایان تاکید کرد: ستاد راهیان نور آمادگی پذیرایی بیش از 7میلیون نفر را هم دارد، اما بودجه اختصاص داده شده دولت بسیار کم است و اگر بخواهیم سفر کامل و درستی انجام دهیم ، باید سرانه این حرکت عظیم فرهنگی را به 20برابر افزایش دهیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها