چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی

با برگزاری دومین همایش بررسی خطرات چهارشنبه سوری در سازمان آتش نشانی ، توجه به آسیب های ناشی از استفاده از مواد محترقه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. به گزارش «جام جم »، در میزگردی که با حضور مرتضی طلایی ، عضو شورای اسلامی شهر، حاجی بیگی مدیرعامل سازمان آتش نشانی ، دکتر دهقان پور رئیس اورژانس تهران و سردار علیپور رئیس پلیس امنیت و پیشگیری نیروی انتظامی برگزار شد، طرفین دیدگاه های خود را در ارتباط با چهارشنبه سوری بیان کردند.
کد خبر: ۱۶۲۶۴۲

در این میزگرد، ابتدا مرتضی طلایی ، عضو شورای اسلامی شهر چند نگرش و رویکرد مردم به سنت های واقعی چهارشنبه سوری را مورد توجه قرار داد و در ادامه ، دکتر دهقان پور عنوان کرد؛ براساس آمارهای موجود، بیش از 60درصد از حادثه دیدگان چهارشنبه سوری در سنین 15تا 25سال هستند و امسال مربیان آموزشی اورژانس با حضور در مدارس ، نسبت به ارائه پیام های ایمنی و بهداشتی اقدام کرده اند.

در این نشست ، مهندس حاجی بیگی نیز به نقش و وظیفه سازمان آتش نشانی و انجام ماموریت های این سازمان اشاره و تاکید کرد: با تغییر فرهنگ و نگرش نباید چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تعبیر شود. در ادامه سردار علیپور نیز با اشاره به نقش پلیس در امنیت مردم در روزهای پایانی سال و چهارشنبه سوری افزود: پلیس براساس وظیفه ذاتی خود، راهکارهای متعددی را در دستور کار خود قرار داده و در چند روز گذشته مقادیر قابل توجهی انواع اکلیل سرنج و مواد محترقه خطرناک را کشف و ضبط کرده است.

علیپور تاکید کرد: پلیس مخالف شادی مردم نیست ؛ اما برخی از افراد سودجو به بهانه شادی و در اختیار قرار دادن مواد محترقه خطرناک ، لطمات جدی را برای مردم و بخصوص خود استفاده کننده ایجاد می کنند که پلیس نیز کشف مواد محترقه خطرناک را در دستور کار خود قرار داده است . در پایان این همایش ، حاضران به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها