سخنگوی شورای شهر تهران:

نرخ کرایه تاکسی‌ها هفته آینده تصویب می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران از تصویب نرخ کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی با افزایش 25 درصدی و 15 درصدی مینی بوس‌ها در سال 87 خبر داد و گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها هفته آینده به تصویب می رسد.
کد خبر: ۱۶۲۳۳۸

به گزارش خبرگزاری فارس، خسرو دانشجو ظهر امروز در حاشیه هشتاد و چهارمین جلسه علنی بدون حضور مستمع شورای شهر تهران با بیان این که نرخ کرایه تاکسی‌ها هفته آینده در شورا به تصویب خواهد رسید،‌در خصوص مبالغ دریافتی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی از رانندگان تاکسی تصریح کرد: شهرداری بر اساس مصوبه شورای شهر باید آیین‌نامه‌ای برای دریافت این مبالغ توسط شرکت‌ها ارائه و مصوبه آن را دریافت می‌کرد اما در حال حاضر بدون دریافت چنین مصوبه‌ای، ماهیانه از رانندگان تاکسی 40 هزار تومان دریافت می‌کند.

وی با بیان این که به اعتقاد اعضا مبلغ دریافتی شرکت‌ها از رانندگان بالا است‌، ادامه داد: اگر هر شرکتی از هزار و دویست راننده تحت پوشش مبلغ 40 هزار تومان دریافت کند در واقع هر شرکت ماهیانه ماهانه 48 میلیون تومان درآمد دارد.با وجود ارسال تذکری در این رابطه به شهرداری اما پاسخ نامه هنوز دریافت نشده است. 

         نرخ کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی 25 درصد افزایش یافت

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به تصویب نرخ کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی و مینی‌بوس‌ها گفت: از سال آینده قیمت کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی 25 تومان معادل 25 درصد نرخ فعلی آنها افزایش می‌یابد. 

او تعداد خطوط فعال اتوبوسرانی را 107 خط عنوان کرد و اظهار داشت: نرخ خطوط اتوبوسرانی بخش خصوصی در سال 87 بر حسب کیلومتر تعیین شده است بر این اساس نرخ کرایه اتوبوس تا 7 کیلومتر 100 تومان، 7 تا 12 کیلومتر 125 تومان، 12تا 16 کیلومتر، 150 تومان و 16 کیلومتر 175 تومان خواهد بود.

به گفته وی میانگین نرخ کرایه مینی‌بوس‌ها در سال 87، 15 درصد افزایش یافته است.مینی‌بوسرانی در تهران دارای 46 خط است و حداکثر افزایش نرخ در این خطوط نیز 25 تومان خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره دریافت مبالغ اضافی توسط رانندگان مینی‌بوس‌ها و اتوبوس بخش خصوصی به بهانه نبود پول خرد، تأکید کرد: مسافران نباید بیشتر از نرخ مصوب کرایه اضافی بدهند از سوی دیگر شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی موظف به تهیه پول خرد برای رفع این مشکل و استخدام بازرس برای نظارت بر عملکرد تاکسیرانان خود هستند.قطعا دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب غیرقانونی است و شرکت‌ها باید با رانندگان متخلف برخورد کنند.

دانشجو با تأکید بر این که شهرداری مکلف به نصب کرایه ها بر روی تابلوهای نصب شده در مبدا و مقصد خطوط تاکسی و مینی بوس است، اظهار داشت: شهرداری مکلف است تا با استفاده از منابع تبصره 13 تسهیلاتی را برای خروج مینی‌بوس‌های فرسوده اختصاص دهد.شهرداری تهران موظف شد تا تمام مینی‌بوس‌های بالای 15 سال را تا پایان سال 87 با استفاده از اعتبارات یاد شده نوسازی کند.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به تأکیدات اعضای شورای شهر بر افزایش نظارت شرکت واحد بر فعالیت‌های شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی، گفت: به اعتقاد اعضای شورای شهر نظارت‌های فعلی شرکت‌های اتوبوسرانی با شرایط مطلوب فاصله دارند. 


         بن اعطایی به اعضای شورای شهر برای کمک به نیازمندان است

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به پرسشی مبنی بر دریافت بن 13میلیون تومانی اعضای شورای شهر اظهار داشت: هر سال قبل از عید موسسات ، مدارس، ایتام و بسیاری از شهروندان نیازمند به اعضای شورا جهت دریافت کمک مراجعه می‌کنند.اعتبارات دریافتی نیز برای مصارف شخصی اعضا نیست و برای کمک نیازمندان است.

به گفته وی، حسابداری شورا این بن‌ها به نیازمندان پرداخت می‌کند و مبالغ پرداخت شده ثبت می‌شود و دارای سند هستند.

دانشجو خاطرنشان کرد: کمک‌های مذکور از محل ماده 16 و 17 بودجه شهرداری پرداخت می‌شود.ضمن آن که همه اعضا مبلغ 12 میلیارد تومان را در اختیار ندارد و اهدای بن‌ها به تناسب میزان رجوع افراد به اعضا است به عنوان مثال بنده که مراجعه کننده زیادی ندارم؛ مبلغی کمتر از 5 میلیون تومان گرفته‌ام.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌ ساماندهی نحوه ارائه خدماتی تبلیغاتی هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این مصوبه قرار بود سه عضو شورا در این کمیته حضور داشته باشند که اعضای شورا ابتکار، بیادی و طلایی را برای عضویت در این کمیته انتخاب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها