نماینده تهران خبر داد:

طرح انحلال سازمان ملی جوانان

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی ، پیشنهاد انحلال سازمان ملی جوانان به طور جدی از سوی کمیته جوانان فراکسیون فرهنگی مجلس مطرح شده است. امیررضا خادم در گفتگو با فارس در ارتباط با برنامه ریزی و سیاستگذاری برای قشر جوان کشور گفت : با توجه به این که این نگاه براساس آنچه در قالب برنامه برای سازمان ملی جوانان تعریف شده ، با حیطه وظایف و مسوولیت سازمان ملی جوانان هماهنگی نداشته است ، به همین دلیل کمیته جوانان فراکسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد انحلال سازمان ملی جوانان را به طور جدی مطرح کرده است. خادم با بیان این که امکان انجام فعالیت های مختلف از سوی سازمان ملی جوانان وجود داشته است ، گفت : سازمان به دلیل نبود منابع مالی کافی برای ایجاد تحول در امور و همچنین تخصیص ندادن بودجه کافی ، نمی تواند. حکام قانون برنامه را اجرا کند و دستگاه ها و سازمان ها نیز نسبت به سازمان ملی جوانان حرف شنوی ندارند. نماینده تهران افزود: کمیته جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تلاش کرده است تا سازمان ها و دستگاه ها نسبت به سازمان ملی جوانان پاسخگو شوند، ولی سازمان ها زیر بار نرفته و امور مربوط به جوانان در وظایفشان به طور خاص دیده نمی شود.
کد خبر: ۱۶۲۰۸۰

وی با اشاره به این که مصوبات سازمان ملی جوانان ضمانت اجرایی ندارد، تصریح کرد: سازمان ها و دستگاه های مرتبط با امور جوانان نسبت به سازمان ملی جوانان پاسخگو نیستند.وی در ادامه با یادآوری 3دوره قبل و بررسی و مشاهده عملکرد این سازمان تصریح کرد: هیچ کدام از مسوولان طی 3دوره سازمان درخصوص ناکارایی سازمان و عدم پاسخگویی دستگاه های دیگر زیر بار نمی روند و طبیعتا به پاسخ هایی که با اصل موضوع ارتباطی ندارد، بسنده می کنند و به همین دلیل به نتیجه نمی رسیم .

نماینده تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چه موانع و مشکلاتی درخصوص منحل شدن سازمان ملی جوانان وجود دارد، گفت : سازمان ملی جوانان در ابتدا به صورت دبیرخانه ، فعالیت خود را آغاز کرد و پس از آن ، به شورای عالی جوانان ارتقا پیدا کرد و مجددا در دولت هفتم و هشتم به سازمان ارتقا یافت و در دولت نهم باز این سازمان به معاونت رئیس جمهوری تبدیل شد.

وی دراین باره افزود: تمامی این تغییر و تحولات فقط در اسم و عنوان بوده و اتفاق خاصی در محل خاصی به وجود نیامده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها