اسکناس 10 هزار تومانی تابستان می آید

رئیس کل بانک مرکزی از مراحل نهایی طراحی اسکناس 10هزار تومانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا تیر یا مردادماه سال 1387این اسکناس چاپ و وارد بازار شود. طهماسب مظاهری در گفتگو با مهر در خصوص انتشار اسکناس 10هزار تومانی گفت : با شرایط موجود کشور به لحاظ وضعیت چک پول ها و نقش آفرینی آنها به جای اسکناس ، یکی از راه حل های مناسب برای تامین ابزار مورد نیاز مردم در خرج های روزانه و نیز برای کنترل نقدینگی و تورم موجود، تغییر نقش فعلی چک پول ها به مرور و بدون وارد کردن هیچ نوع شوکی به جامعه است .
کد خبر: ۱۶۱۹۹۲

رئیس کل بانک مرکزی افزود: راه حل مناسب این تغییر نقش ، چاپ با اسکناس درشت تر و توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی است که این کار در حال انجام است .وی با تاکید بر لزوم گسترش ابزارهای پرداخت الکترونیکی گفت : البته تحقق این مساله مستلزم صرف زمان و فراهم ساختن زیرساخت هاست ، کار زیادی نیز روی این مقوله انجام شده است ؛ اما باز هم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: چاپ اسکناس درشت تر نیز می تواند در این جهت یاری رسان باشد. انتشار اسکناس 10هزار تومانی حداقل ضرورتی است که تنظیم شده و در حال انجام است ، به گونه ای که مراحل طراحی ، نهایی شدن طرح و چاپ این اسکناس به 3ماه زمان نیاز دارد که امید می رود تا تیرماه یا مردادماه سال آینده ، این اسکناس ها چاپ شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در کنار چاپ اسکناس های درشت تر، نقش چک پول ها کمرنگ تر می شود؛ ولی این ابزار مالی از سطح بازار جمع نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها