خدمات همگام با استانداردهای جهانی

شرکت های تولیدکننده خودروهای پیشرفته که تاکنون موفق به کسب نام و عنوان در عرصه صنعت خودرو شده اند همواره فعالیت های پژوهشی را در دستور کار خود داشته اند. به عنوان نمونه بی ام و یکی از پرآوازه ترین نام ها در عرصه صنعت خودرو در جهان است و به واسطه همین پژوهش ها، طی یک دهه گذشته مداوم از جنبه های ایمنی ، تجهیزات و آلایندگی بسیار پایین ، در صدر فهرست طویل خودروسازان قرار گرفته است ؛ البته از آنجا که این خودروها از پیشرفته ترین فناوری های جهان استفاده می کنند، در هر کشوری متناسب با توسعه فروش محصولات ، قدرت و کیفیت پاسخگویی به خدمات پس از فروش آن نیز باید افزایش یابد. این شرکت ها در کشورهای مصرف کننده به جای آن که صرفا نمایندگی های فروش تاسیس کنند، دست به تاسیس آکادمی های آموزشی زده اند تا کیفیت و اعتبار نام را حفظ کنند.
کد خبر: ۱۶۱۹۶۵

 این نمایندگی ها در واقع مانند یک دانشکده ، نیروهای مستعد را آموزش می دهند و روند فعالیت آنان را به سطوح جهانی نزدیک می کنند. به این ترتیب در کشور ما هم تمام امور فنی تا مسائل پرسنلی و غیره ، مطابق استانداردهای جهانی این شرکت انجام می شود. با کامشاد کوشان ، مدیر توسعه تجارت و بازارسازی پرشیا خودرو که نمایندگی یکی از این مراکز را به عهده دارد گفتگویی انجام دادیم.

برای آن که بتوانیم در راستای استاندارد جهانی از نظر خدمات قرار بگیریم چه اقداماتی انجام داده اید؟

ما باید کاملا طبق استانداردهای شرکت مرکزی عمل کنیم . یعنی از جنس و رنگ سرامیک کف سالن های مختلف گرفته تا کلیه تجهیزات فنی و حتی چیدمان بخش های فنی ، اداری و دیگر امور باید مطابق الگوی خاصی انجام شود. در اینجا سخت افزارها و نرم افزارها نیز تحت استانداردهای جهانی شرکت قرار دارد. حتی ساختمان و شیوه چینش آنها از دفاتر اداری تا رستوران ، مطابق استانداردهای علمی و ثابت شده است . با بهره گیری از فناوری الکترونیکی ، هم اکنون تمام خدمات پس از فروش هماهنگ با خودروسازی اصلی و تحت شبکه متمرکز شرکت خودورساز مادر در ایران انجام می شود و در این خصوص ملاک تعمیرات خودروها داشتن گواهینامه های جهانی است که ما در حال تکمیل آنها هستیم.

با توجه به این که خدمات دهی در کشور ما با دیگر نقاط دنیا تفاوت هایی دارد، فکر می کنید این الگو می تواند در ایران موفق شود؟

ما کاملا ابتدای راه هستیم و باید بتوانیم استانداردهای لازم را پیاده کنیم . ملاک موفقیت ما در این راه ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش است ، زیرا اعتقاد داریم مشتری تعیین کننده آینده شرکت ها است . برای بررسی این موارد، ما و شرکت مادر از مشتریان نظرسنجی می کنیم و اطلاعات بدست آمده دائما مقایسه می شود؛ البته مدیران خود در رده های مختلف را نیز مطابق استانداردهای شرکت و تحت نظر مرکز آن در خاورمیانه انتخاب می کنیم ، بنابراین همه مدیران میانی و ارشد باید دارای مدارک تحصیلی معتبر، گواهینامه های مهارتی و سوابق کاری در سطح بین المللی باشند. به همین علت سعی ما در جذب بهترین نفرات در ایران است . خوشبختانه مدیران ما جزو برجسته ترین افراد هستند و تجارب بسیار خوبی در زمینه تخصص خود دارند و اگر این الگو موفق شود می توان از آن نمونه برداری کرد و در دیگر نقاط و شرکت ها به کار برد.

بهاره صفوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها