در اعتراض به ادامه محاصره صهیونیست‌ها

بزرگترین «زنجیره انسانی» در غزه تشکیل شد

دهها هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر نوجوان فلسطینی صبح دوشنبه با تشکیل بزرگترین «زنجیره انسانی» به طول تقریبی 50 کیلومتر از شمال تا جنوب غزه، به ادامه محاصره تحمیلی و ظالمانه رژیم صهیونیستی بر ضد مردم این منطقه اعتراض و آن را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۶۱۴۸۰

به گزارش بی‌بی‌سی عربی، این راهپیمایی مسالمت‌آمیز به دعوت «کمیته مردمی مقابله با محاصره» ترتیب یافت.

این «زنجیره انسانی» که در تاریخ بی‌سابقه بوده است و در طول جاده ارتباطی صلاح‌الدین از شهر رفح در جنوب تا نزدیکی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه امتداد داشت، به منظور شکست محاصره این منطقه برپا شد که توسط رژیم صهیونیستی از آغاز سال گذشته میلادی به مورد اجرا گذاشته شده بود.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورتی که راهپیمایان بخواهند با عبور از دیوار امنیتی به مرزهای اراضی اشغالی حمله ور شوند، از ابزارهای جنگی و مرگبار استفاده خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت، ارتش اسرائیل برای مقابله با هرگونه راهپیمایی بزرگ در حال آماده‌باش کامل به سر می‌برد و نیروهای خود را در مرز با غزه افزایش داده است.

از سوی دیگر، برگزارکنندگان این راهپیمایی ضمن رد هرگونه احتمال حمله به مرزهای سرزمین‌های اشغالی تاکید کردند، پیام تشکیل دهندگان این «زنجیره انسانی» به همه جهانیان و وجدان‌های بیدار این است که محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی و عوارض فاجعه‌بار آن از جنبه‌های مختلف انسانی، بهداشتی و اجتماعی و حتی زیست محیطی باید متوقف شود.

«جمال الخضری» رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره یادآور شد، محاصره نوار غزه از چند ماه پیش شدت یافته و به نسل‌کشی ملت فلسطین تبدیل شده است، بنابراین همه فلسطینیان به همراه آزادگان جهان باید بپاخیزند تا به این مساله پایان دهیم.

«الخضری» تاکید کرد، خواسته ما پایان محاصره است و به همین دلیل «کمیته مردمی مقابله با محاصره» برای برگزاری این «زنجیره انسانی» فراخوان داد و با توجه به این که همه آزادگان جهان در کنار ما هستند، تا زمانی که محاصره پایان نیابد از پا نخواهیم نشست.

«ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیشب با صدور بیانیه‌ای حماس را مسوول هرگونه پیامدهای احتمالی این تظاهرات دانست.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز در واکنش به سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اظهار داشت، ما این راهپیمایی را قویا تایید می‌کنیم اما مسوول برگزاری آن نیستیم.

رژیم صهیونیستی در ماه گذشته در ادامه روند محاصره غزه ضمن تشدید این مساله، در زمینه سوخت رسانی و ارسال مواد اولیه مورد نیاز مردم منطقه محدودیت‌های شدیدی را اعمال کرده است.

اخبار دریافتی از غزه حاکی است که سوخت پمپ بنزین‌ها کاملا رو به اتمام و تردد خودروهای بنزین‌سوز به کلی فلج شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها