مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر ایران در بخش توسعه فرصتهای دیجیتالی در رتبه 86 دنیا قرار گرفته است. در بخش زیرساخت نیز نمره ایران 18 صدم از یک است در حالی که متوسط دنیا 26 صدم اعلام شده است.
کد خبر: ۱۶۱۳۵۳

مهندس سعید مهدیون در گفتگو با مهر با اشاره به لزوم توسعه فناوری اطلاعات در کشور گفت: طبق آمار جهانی حجم بازار ICT در سال ‌2007 حدود 215 میلیارد یورو برآورد شده که از این رقم سهم ارتباطات 137 و سهم فناوری اطلاعات ‌978 میلیارد یورو برآورد شده است.

وی اضافه کرد : متاسفانه وقتی آمارهای جهانی را در 3 سال گذشته مقایسه می کنیم هر چند که در طی این مدت در بحث زیر ساخت ها برنامه های خوبی در کشور اجرا شده  ولی شاهد سیر نزولی توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در کشور هستیم.

مهدیون در ادامه ضریب نفوذ اینترنت در کشور را پایین دانست و گفت: با وجود ضریب نفوذ کم در کشور تعداد کاربران ما بسیار بالاست. در حوزه کاربر نمره ایران از 15، چهار صدم است که دلیل این امر هم کمی پهنای باند و کمی توجه به این حوزه است.

وی با مقایسه اینترنت ایران با کشورهای دیگر گفت: کشور کره جنوبی به عنوان پیشرو در آمارهای جهانی در بخش زیر ساخت نمره 74 صدم و در بخش استفاده نمره 67 صدم را به خود اختصاص داده است در حالی که این کشور اینترنت را به صورت رایگان و با سرعت 3 برابر ایران در اختیار کاربران قرار می دهد.

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات تاکید کرد : این آمار و ارقام به خوبی بیانگر وضعیت موجود فناوری اطلاعات در کشور است و بر این اساس لازم است دولت و مسئولین در برنامه های خود این حوزه را در اولویت قرار دهند.

مهدیون با بیان اینکه ثمره فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق چهار شعار عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و تعالی همه جانبه در دولت خدمتگزار خواهد بود، افزود : برای دست یافتن به این مهم برداشتن گام هایی هماهنگ در کشور موضوع مهمی است که در طی این سال ها متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده بود.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با تغییر نگرشی که در وزارت ICT و در بحث توسعه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آمده است می توانیم در آینده نزدیک امیدوار به توسعه بهتر و بیشتر در این حوزه باشیم.

وی گفت: در اینجا مهمترین وظیفه فعالان این حوزه اتحاد و همدلی با یکدیگر است تا با یک برنامه ریزی مناسب این حوزه را توسعه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها