رییس پلیس راهور خبر داد:

کاهش روزانه 10 کشته در تصادفات امسال

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش روزانه 10 کشته در تصادفات کشور گفت: هم اکنون هر روز 75 تن در تصادفات کشته می‌شوند.
کد خبر: ۱۶۱۲۶۶
به گزارش ایسنا ، سردار محمد رویانیان روز یکشنبه در آغاز طرح ملی سفیران همدلی و سلامت در سفر با اشاره به این که سال گذشته روزانه 85 تن در تصادفات کشور کشته می‌شدند، افزود: سال گذشته 280 هزار نفر در کشور در اثر تصادفات مجروح و مصدوم شدند و روزانه 20 میلیارد تومان خسارت مستقیم از بابت تصادفات به کشور وارد شد.

او با اشاره به این که در سال 83 یعنی سال پایان برنامه سوم توسعه، رشد کشته‌های تصادفات بیش از 29 درصد در فروردین و نوروز بود، افزود: این در حالی است که در سال 86 علی رغم افزایش سه میلیون خودرو نسبت به سال 83 و افزایش سفرها، کشته‌های نوروز و فروردین 12 درصد کاهش داشت.

رییس پلیس راهور ناجا میانگین رشد مرگ و میر ناشی از تصادفات در پنج ساله برنامه دوم توسعه یعنی سالهای 79 تا 83 را 3/11 درصد و رشد مجروحان را 20 درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در سه ساله برنامه چهارم، رشد کشته‌های تصادفات به منفی سه درصد رسید، یعنی 14 درصد کاهش رشد داشتیم. 

او با اشاره به آمار 10 ماهه تصادفات امسال بر اساس اعلام پزشکی قانونی، گفت: بر این اساس در 10 ماهه سال 86 ،کشته‌های تصادفات 5/15 درصد معادل سه هزار و 700 نفر کاهش یافته است، از سوی دیگر مجروحان تصادفات بیش از 26 هزار نفر و تصادفات نیز حدود 20 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که رانندگی مردم در سه ساله گذشته 30 درصد بهبود یافته است، گفت: انضباط ترافیکی در کشور 30 درصد افزایش داشته، از سوی دیگر در سال 86، شش میلیون دانش‌آموز در نوروز همیار پلیس شدند که این رقم هم اکنون به هشت میلیون دانش‌آموز و 400 هزار کودک مهدکودکی افزایش یافته است. 

او به نقش زنان در بحث تصادفات اشاره کرد و گفت: در حالی که حدود 30 درصد گواهینامه‌های کشور، متعلق به زنان است که تخلف آنها تنها هفت درصد است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که تاکنون 29 میلیون گواهینامه در کشور صادر شده است، افزود: متاسفانه 29 درصد مرگ و میر تصادفات را زنان تشکیل می‌دهند، این در حالی است که اکثر آنها سرنشین هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها