سفارت ایران در عراق با تاکید بر سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور در دوم مارس (12 اسفند) اعلام کرد : احمدی نژاد در این سفر چند روزه با جلال طالبانی و نوری المالکی دیدار می کند.
کد خبر: ۱۶۰۵۹۵

به گزارش مهر ، سعید محبوبی مشاور سیاسی سفارت ایران درعراق در گفتگو با روزنامه الصباح چاپ بغداد گفت : سفر رئیس جمهوری ایران به عراق چند روزه است.

مشاور سیاسی سفارت ایران در بغداد همچنین تصریح کرد: این سفر درچارچوب روابط دوجانبه و تقویت همکاری دو کشور انجام می شود.

وی درادامه افزود: احمدی نژاد دراین دیدار با جمعی از مسئولان بلندپایه عراقی و در راس آنها با جلال طالبانی رئیس جمهوری و نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار می کند.

سعید محبوبی خاطر نشان کرد : احمدی نژاد به همراه هیئتی بلند پایه از جمله چند وزیر به عراق سفر می کند و درخلال این سفر به عتبات عالیات هم می رود.

این روزنامه چاپ بغداد در ادامه به نقل از منابع آگاه با اشاره به این موضوع که احمدی نژاد در خلال این سفربه منطقه کردستان عراق می رود ، نوشت : رئیس جمهوری ایران دیدارهایی با مسئولان کُرد نیز خواهد داشت و این سفرگامی مهم و تاریخی برای روابط تهران و منطقه کردستان عراق به شمار می رود.

از سوی دیگر «باسم شریف»  از نمایندگان وابسته به جناح الفضلیه درپارلمان عراق درباره این سفر اظهار داشت : سفر احمدی نژاد برای ثبات عراق بسیار با اهمیت است. ایران کشور همسایه عراق است و انجام چنین سفرهایی بین دو کشور امری طبیعی است.

این درحالی است که هوشیار زیباری وزیر امورخارجه عراق درباره سفر رئیس جمهوری ایران به کشورش به یک روزنامه عرب زبان گفت: احمدی نژاد فقط یک روز در بغداد می ماند و به مناطق دیگر هم نمی رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها