اعتراض شدید دکتر روحانی به رواج خرافه پرستی:

"این شیادبازیها چیست که در کشور به راه افتاده است؟"

دکتر حسن روحانی نماینده مقام معظم رهبری امروز سه شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله محمدرضا توسلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از آنچه که وی، آن را رواج پدیده "خرافه پرستی" و "شیادبازی" در کشور خواند، به شدت انتقاد کرد و با اشاره به برخی رفتارهای خرافی گفت: "این چه بازیهایی است که عده ای سفره پهن می کنند، جای خالی می گذارند و می گویند این جای امام زمان است؟. چرا اینقدر مردم را عوام فرض کرده اید؟. لابد می خواهند فردا توقیع و مهر امام زمان را درست کنند و نشان دهند."
کد خبر: ۱۶۰۲۲۰

روحانی در این مراسم که به میزبانی مجمع تشخیص مصلحت نظام با شرکت انبوه چهره های سیاسی ، فرهنگی و آحاد مختلف مردم در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد، افزود: "مثلا می گویند فلان جلسه مهم روز جمعه باشد که آقا هم حضور داشته باشد، این شیاد بازیها چیست که در کشور به راه افتاده است؟. دو سال پیش بحثی را به راه انداختند که اگر امام زمان آمد از کجا می آید و سیستم بلندگو و صوتی اش چگونه باید باشد. آن موقع می گفتند حتما دو سال دیگر امام زمان ظهور می کند ولی چندین سال گذشت و معلوم شد که دروغ می گویند."

وی پرهیز از خرافه گرایی را از جمله اندیشه های اصلی امام خمینی (ره) بیان کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از عصبانیت های لحظات آخر آقای توسلی بحث خرافه بود. اینکه می گویند آیت الله توسلی در لحظات دفاع از امام جان سپرد، درست است اما من اضافه می کنم که آیت الله توسلی در لحظات دفاع از امام زمان (عج) بود که قلبش ایستاد.

آیت الله توسلی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، روز شنبه گذشته هنگام سخنرانی در مجمع دچار عارضه قلبی شد و  لحظاتی بعد، در بیمارستان درگذشت. به گفته مسئولان مجمع، وی در آن هنگام، در باره مسایل روز کشور ، لزوم پاسداری از اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی و حفظ حرمت خانواده امام خمینی (ره) سخن می گفت.

  آیت الله خامنه ای، پاسدار اصلی اندیشه امام (ره)

دکتر روحانی، در بخش دیگری از سخنانش، بر لزوم پاسداری از اندیشه های امام خمینی(ره) تاکید کرد و  آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را پاسدار اصلی اندیشه امام دانست.

وی گفت:"کمتر کسی را مثل ایشان را پیدا می کنید که به امام عشق بورزد. مگر رهبری نظام خواهند گذاشت که یک مشت افراد فریب خورده و کودک از نظر سیاسی، مسیر انقلاب و نهضت را منحرف کنند."

به گزارش خبرگزاری مهر، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:"مردم عاشق امام هستند. بحثی که اخیرا شد بحث اهانت به نوه امام نبود بلکه از آن بالاتر است، مگر حجت الاسلام سید حسن خمینی چه گفته بود. ایشان وصیت نامه امام را بیان کرده بود، سخن امام را بیان کرده بود اما مصیبت اینجاست که عده ای می گویند چرا سخنان امام تبیین می شود."

اشاره روحانی به اظهارات اخیر سیدحسن خمینی در گفت وگو با یک هفته نامه سراسری است که در آن بر لزوم عدم دخالت نظامیان در سیاست تاکید کرده بود. اندکی پس از آن، یکی از سایتهای اینترنتی، از طریق انتشار مطالبی موهن و تهمت و افترا، به سیدحسن خمینی حمله کرد و مسئولان دولتی در واکنش به این رفتار غیرقانونی و غیر اخلاقی، سایت مذکور را توقیف کردند.

روحانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت:" حاج حسن آقای خمینی به عنوان یک عالم،یک مدرس و یادگار امام در اخلاق و هوش و سیاست هم از پدر و هم از امام ارث برده است. توهین به ایشان برای مردم قابل قبول نیست. ایشان کلام امام را بیان کرده اند و کلام امام این است که نیروهای مسلح باید از بازی های سیاسی کنار بکشند."

وی با تقبیح اهانت به بیت حضرت امام(ره) تصریح کرد:" مصیبت اینجاست که عده‌ای می گویند چرا سخنان امام تبیین می شود. گویا از طرح اندیشه های امام نگران هستند."

                                     توصیه ای که امام برای ملت داشت

دکتر روحانی از آیت الله توسلی به عنوان یار همیشگی امام خمینی نام برد و اظهارداشت: آیت الله توسلی همه را به یاد امام می‌انداخت ، وی از بدو نهضت امام (ره) همراه ایشان بود و به دفاع از اندیشه امام (ره) و انقلاب می پرداخت.

وی افزود: امام ، اسلام واقعی را به ما یاد داد و به ما آموخت که اسلام واقعی نباید در کنج مدارس و مساجد و در کنج عزلت اسیر باشد.

روحانی تصریح کرد: امام معتقد بود هیچ قلمرویی از سیاست نیست که دین در آن حضور نداشته باشد و هیچ قلمرویی از دین نیست که سیاست در آن نباشد. می توان گفت که آمیختگی دین و سیاست مبنای تفکر سیاسی امام بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، توصیه اساسی امام (ره) را عبور از ظواهر و حرکت در عمق فرهنگ اسلام دانست و  گفت: امام معتقد بود که با یک روایت نمی توان در شرایط امروزی، جنگل ها را که به عنوان انفال است، تخریب کرد و مالکیت معنایش این نیست اگر فردی در زمین خود چاه نفت کشف کرد آن چاه مال او باشد.

وی افزود: امام فرمود حکومت اسلامی می تواند برای اداره جامعه قانون وضع کند و این در برابر آنهایی بود که می گفتند مالیات جنبه شرعی ندارد، دولت حق ندارد برای ارز قیمت تعیین کند و یا مواردی مشابه با آن را بیان می کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: امام با تبیین احکام حکومتی ، اصل زمان و مکان را برای مردم توضیح دادند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اهمیت و نقش رای مردم در اندیشه سیاسی امام (ره) گفت: اینکه امام می گفتند میزان رای ملت است، تعارف نبود و ایشان واقعا به حضور مردم اعتقاد داشتند.

روحانی تصریح کرد: عامه مردم اشتباه نمی کنند، وجدان عمومی مردم اشتباه نمی کنند و ما هر جوری که بگوییم و خبر بسازیم وجدان عمومی مردم بیدار است و متوجه واقعیات می شود.


                      مردم اجازه نمی دهند چهار تا بچه در برابر اندیشه امام بایستند

وی در ادامه سخنانش با انتقاد از برخی رسانه ها در خصوص نوع پوشش خبر درگذشت آیت الله توسلی گفت: بعضی از رسانه های خبری فکر کردند که اگر بگویند آقای توسلی حین سخنرانی فوت کرده است، اتفاقی می افتد.

روحانی افزود: مردم اجازه نمی دهند چهار تا بچه در برابر بیت امام و اندیشه امام (ره) بایستند. مگر سپاه و بسیج اجازه می دهند چنین کاری صورت پذیرد؟!. اینها فرزندان امام هستند.

وی در همین راستا از اهانت به آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز انتقاد کرد و نسبت به آن هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ازجمله شخصیت های حاضر در این مجلس می توان به آقایان محمدی گلپایگانی، ناطق نوری، قالیباف، داوود احمدی نژاد، مجید انصاری، حسن حبیبی، محمدرضا عارف، محتشمی پور، ولایتی، آقامحمدی، احمدی مقدم، دعایی، ذوالقدر، مسجد جامعی، چمران، پورمحمدی، فتاح، اختری و عسگر اولادی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها