وزیر کار و امور اجتماعی خبر داد

راه اندازی صندوق پس انداز سنوات کارگران

وزیر کار و امور اجتماعی از تلاش این وزارتخانه برای راه اندازی صندوق پس انداز سنوات برای کارگران ، تعیین حداقل دستمزد کارگران در نیمه دوم اسفند و پیگیری موضوع اخراج اتباع خارجی توسط وزارت کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۰۶۳

به گزارش مهر، سیدمحمد جهرمی در حاشیه همایش مدیران ، معاونان و روسای روابط کار سراسر کشور در جمع خبرنگاران ، از تلاش وزارت کار و امور اجتماعی برای راه اندازی صندوق پس انداز سنوات برای کارگران خبر داد.

وزیر کار و امور اجتماعی با بیان این که کارفرمایان موظفند، سنوات کارگران را به صورت ماهانه ، فصلی یا سالانه به این حساب واریز کنند، تصریح کرد: مجموعه سازمان تامین اجتماعی یا بانک ها می توانند این کار را انجام دهند.

به گفته وی ، با راه اندازی این حساب ، کارگران پس از 30سال از بازنشستگی مناسبی برخوردار می شوند؛ این در حالی است که اگر هم اکنون کارگری سنوات خود را درخواست کند، کارفرما مکلف به پرداخت مبلغی به کارگر نیست ، بنابراین باید این تکلیف در قانون برای کارفرما ایجاد شود.

جهرمی گفت : در حال حاضر کارگری که به مدت یک سال در یک واحد اقتصادی فعالیت کند، می تواند سنوات خود را بگیرد، بنابراین وزارت کار و امور اجتماعی در تلاش است که کارگر با هر مدت زمان فعالیت از حق سنوات برخوردار شود و این موضوع در وزارتخانه و مجلس مورد پیگیری قرار گرفته است .

جهرمی تصریح کرد: وزارت کار و امور اجتماعی به دنبال صدور 300هزار پروانه کار در مشاغل خاص و در برخی از استان های خاص برای اتباع خارجی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها