گروه سیاسی: ایران و سوریه در کمیته‌ای مشترک، ریشه‌ها، ابعاد و مقصران ترور عماد مغنیه را بررسی و افشا می‌کنند. قائم‌مقام وزیر امورخارجه دراین‌باره گفت: در مذاکرات متکی با مقامات سوری، مقرر شد هیات تحقیق مشترک از سوی سوریه و ایران ریشه‌ها، ابعاد و مقصران ترور عماد مغنیه را کشف و افشا کنند.
کد خبر: ۱۶۰۰۵۳
علیرضا شیخ‌عطار، قائم‌مقام وزیر امورخارجه در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران افزود: در مذاکرات وزیر امورخارجه با مقامات سوری، قرار شد با تشکیل یک هیات تحقیق مشترک از سوی سوریه و ایران، ریشه‌ها و ابعاد و مقصران این عمل ننگین افشا شوند.

متکی، وزیر امور خارجه که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه عماد مغنیه و ایراد سخنرانی و قرائت پیام ریاست جمهوری راهی لبنان شده بود، دیروز با عزیمت به سوریه در دیدار با بشار اسد و مقامات عالی‌رتبه این کشور، بر تشکیل این کمیته تاکید کرد و افزود: 2 کشور می‌بایست در برابر توطئه‌ها، هوشیاری خود را افزایش دهند.

متکی اظهار کرد: رایزنی‌های مستمر مقامات عالیه 2 کشور، زمینه‌های فرصت‌طلبی رژیم صهیونیستی را در ترویج بی‌ثباتی و ناامنی منطقه خنثی می‌کند.

در این دیدار، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز روابط 2 کشور را به دور از تشریفات دانست و رایزنی‌ مقامات عالی‌رتبه 2 کشور را در شرایط مختلف بسیار مهم و حائز اهمیت خواند.رئیس‌جمهور سوریه، رایزنی‌های دمشق  تهران را در چارچوب شرایط حساس منطقه موثر دانست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها