بودجه حوزهICT بستر سازی های لازم را برای ایجاد دولت الکترونیک کفایت نخواهد کرد و با این حد از بودجه اهداف حوزهICT محقق نمی‌شود. رمضانعلی صادق زاده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کلیک، اظهار کرد: علی‌رغم مطالب مطرح شده در دو سال اخیر درخصوص شبکه ملی اینترنت،IDC ها و بستر سازی لازم برای دولت الکترونیک، ردیف مستقلی برای پوشش آنها در بودجه سه سال (85، 86 و 87 ) دیده نشد. بودجه مربوط به تجارت الکترونیک نیز در وزارت اقتصاد حدود 700 میلیون تومان و در وزارت بازرگانی7 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده‌است.
کد خبر: ۱۵۹۱۷۶

 صادق زاده خاطرنشان کرد: بودجه شرکت های دولتی به‌صورت کلی دیده شده و جزییات آن کاملا مشخص و شفاف نیست. در زمینه مربوط به وزارت ارتباطات و سازمان های زیرمجموعه آن در حوزهICT  با توجه به واگذاری ها، شرکت‌های مخابراتی استانی در این بودجه دیده نشده است.

برای دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی نیز بودجه کمی شده که نمی‌تواند پاسخگوی اجرای شبکه ملی اینترنت  باشد. بودجه به‌صورت کلی پیش بینی شده و جزییات در آن نظر گرفته نشده است و در کل بودجه شفاف نیست. وی گفت: بنابراین در حوزهIT   اگرچه به طور پراکنده برای وزارت خانه ها و سازمان های مختلف بودجه کمی دیده شده اما در حد امور جاری آنها بوده و نمی توان گفت در حوزهIT  واقعا بودجه ای که باعث تحول در این حوزه شود در نظر گرفته شده است.

 رییس کمیته مخابرات خاطرنشان کرد: برخی از ردیف ها زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار گرفته واز آن طریق،  10میلیارد تومان به مرکز تحقیقات مخابرات اختصاص یافته است. این حد بودجه برای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کفاف بستر سازی لازم برای ایجاد دولت الکترونیک و پیشخوان دولت الکترونیک با توجه به بحث صرفه جویی در انرژی، کاهش تردد و ترافیک را نخواهد کرد. صادق زاده افزود: با این بودجه به اهداف تعیین شده برای توسعه فضای مجازی و دریافت خدمات دولت از طریق اینترنت نخواهیم رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها