معمولا برای خشک کردن ظروف در انتهای چرخه شستشو از یک المنت حرارتی برق استفاده می‌کنند. اما اغلب ماشین‌های ظرفشویی جدید، از ویژگی خشک کردن بدون حرارت بهره‌مندند که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.
کد خبر: ۱۵۸۷۶۱

بدین ترتیب که در پایان زمان شستشو به جای استفاده از المنت حرارتی برقی ، هوای اتاق توسط هواکش داخل ماشین می‌شود و در آن می‌چرخد تا ظروف را خشک کند.

خرید ماشین‌ ظرفشویی جدید

تمام ماشین‌های ظرفشویی باید برجسب راهنمای انرژی داشته باشند. این برچسب میزان مصرف تقریبی انرژی ماشین را به شما می‌دهد. اما شما باید از محدودیت‌های آن نیز آگاه باشید. ماشین‌های ظرف‌شویی بر دو دسته‌اند: با ظرفیت فشرده و با ظرفیت‌ معمولی مدل‌های فشرده، انرژی کمتری مصرف می‌کنند، ولی گنجایش کمتری نیز دارند، اما اگر از مدل فشرده زیاد استفاده کنید، مصرف انرژی آن نسبت به نوع دیگر، بیشتر می‌شود.

در این بخش فقط ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت‌ معمولی و بازده بالا بررسی شده‌اند.

تولیدکنندگان آنقدر که به مصرف انرژی اهمیت می‌دهند، تمیزی ظروف را در نظر نمی‌گیرند.

توجه به نصب ماشین‌های ظرفشویی‌

ماشین ظرفشویی را دور از یخچال قرار دهید، زیرا تولید حرارت می‌کند و مصرف انرژی یخچال را بالا می‌برد. اگر جای ماشین ظرفشویی از قبیل تعیین شده است، می‌توانید بعد از نصب، عایق بیشتری به اطراف، بالا و پشت آن اضافه کنید. این کار سبب می‌شود که انرژی کمتری مصرف شود.

نکاتی ساده برای چگونگی استفاده از ماشین ظرفشویی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی؛ باید توجه کنید که چه یک ماشین ظرفشویی جدید بخرید و چه ماشین موجود را به کار ببرید، با تغییر روش استفاده می‌توانید به میزان زیاد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

در صورت امکان از چرخه‌های صرفه‌جویی انرژی استفاده کنید.

اگر ماشین شما گرم‌کن تقویتی دارد، درجه تنظیم ترموستات آن را کم کنید. اغلب گرمکن‌های تقویتی دمای آب را حداقل 10 درجه افزایش می‌دهند. بنابراین تنظیم ترموستات روی 50 درجه سلسیوس مناسب است.

 برای آن که گرمکن تقویتی بتواند دما را بالا ببرد، نیاز به زمان دارد. بنابراین ممکن است زمان شستن ظرف‌ها طولانی شود، اما در صورتی که تعداد ظرف‌های شما زیاد نباشد و نخواهید چندین بار متوالی از ماشین استفاده کنید، اشکالی ندارد.

 در صورتی که ماشین شما سیستم خشک‌کن بدون گرما دارد، از آن استفاده کنید. اگر ماشینی دارید که قدیمی‌‌تر است و این سیستم را ندارد، می‌توانید بعد از پایان شستشو ماشین را خاموش کنید و در آن را باز بگذارید تا جریان هوا ظرف‌ها را خشک کند.

 استفاده از جریان هوا برای خشک کردن ظروف و همچنین استفاده از خشک کن بدون گرما، زمان خشک‌شدن را طولانی می‌کند و گاهی ظرف‌ها را لکه‌دار می‌کند، ولی این روش را بیازمایید تا ببینید ماشین شما چه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها