مسوول کمیته کارگری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشستی خبری ، برنامه های این کمیته در ایام دهه فجر را تبیین کرد.
کد خبر: ۱۵۷۹۱۱

به گزارش ایسنا، سیدعلی اکبر طاهایی ، معاون وزیر کار اظهار کرد: از دهه فجر سال گذشته تا امسال دولت قدم هایی برای جامعه کارگری برداشته که یکی از آنها مساله تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه بوده است .

مسوول کمیته کارگری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت : بر اساس این اقدام دولت در قانون بودجه سال 86تبصره ای درباره اقشار کم درآمد به تصویب رسانده که بر اساس آن برای این دسته از اقشار زمین تهیه شود که این اقدام تنها در دولت نهم اتفاق افتاده است .

او با اشاره به شرایط تامین مسکن برای اقشار کم درآمد گفت : بنا بود تا پایان امسال تنها برای 100هزار نفر از کارگران زمین تهیه شود، اما پیش بینی شده که تا پایان امسال برای 165هزار و 417نفر زمین تهیه شود. وزارت مسکن و شهرسازی هم موظف شده تا از طریق سازمان های شهرسازی تحت عنوان تعاونی مسکن مهر به تهیه این زمین ها اقدام کند.

طاهایی ، دستاورد دیگر دولت را موضوع تجدید نظر در آیین نامه سهام ترجیحی عنوان کرد و افزود: بر اساس این طرح ، دولت ابتدا به کارگران عضو تعاونی یک میلیون تومان وام اهدا خواهد کرد و بعد از آماده سازی برای ساخت مسکن مبلغ 14میلیون تومان وام می دهد. در حال حاضر 34پروژه در مرحله ساخت و 105پروژه در 25استان در مرحله آماده سازی است که البته بهره این وام ها نیز بر اساس تعریف شورای پول و اعتبار خواهد بود.

وی گفت :این آیین نامه ، بازنگری و تصمیم بر آن شد که سهام ترجیحی شبیه سهام عدالت باشد و بازپرداخت آن به جای 5سال 10ساله شود.معاون امور فرهنگی اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی در ادامه از اهتمام دولت برای توجه به کارآفرینان و کارآفرینی خبر داد و گفت : قرار شد در تقویم سال جدید روز سوم اردیبهشت روز تولد شیخ بهایی به عنوان روز ملی تجلیل از کارآفرینان نامگذاری شود که بر این اساس 2همایش نیز تحت عنوان معرفی کارآفرینان برتر و تجلیل از کارگران برتر و نمونه خواهیم داشت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها