پس از گذشت 9 ماه، فعالیت مجرمانه سه جوان که با در اختیار داشتن اسلحه، تلفن همراه عابران پیاده محلههای جنوب شرق تهران را میقاپیدند، پایان یافت.
کد خبر: ۱۵۷۰۳۷

بیست و یکم آذرماه، پلاک موتورسیکلتی با دو راکب توجه ماموران کلانتری 110 «شهدا» را حین گشتزنی جلب کرد و زمانی که راکبان موتورسیکلت نتوانستند پاسخ درستی به پرسش ماموران مبنی بر سرقتی بودن موتورسیکلت بدهند، برای ادامه تحقیقات به محل کلانتری منتقل شدند.
این دو متهم 23 ساله که خود را «حامد» و «محمدعلی» معرفی کردند، در بازجوییهای اولیه در حالی که از قبول اتهام وارده شانه خالی میکردند، با ادامه یافتن تحقیقات اعتراف کردند که سارق موبایل هستند و تا کنون اقدام به سرقت 50 دستگاه گوشی تلفنهمراه کردهاند.
بدین ترتیب پرونده اولیه تشکیل شد و هر دو متهم به دایره هجدهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و در جریان بازجوییها، مقابل افسر تحقیق اظهار کردند: با در اختیار داشتن اسلحهای که از عراق خریده بودیم، مرتکب سرقت میشدیم.
متهمان همچنین اعتراف کردند: در ساعات مختلف روز در مناطق «پیروزی، شهدا، میدان خراسان و بلوار ابوذر» با سوار شدن بر موتورسیکلت، طعمههای خود که عابران پیاده موبایل بدست بودند را ابتدا شناسایی کرده و سپس برای سرقت وارد عمل میشدیم.
این در حالی بود که در ادامه بررسیها، اسلحه مورد نظر در منزل «حامد» کشف شد و از سوی دیگر، پلیس در استعلام سوابق این متهم متوجه شد که او دو ماه پیش به اتهام سرقت لوازم خودرو دستگیر و روانه زندان شده، اما مدعی است که با گذاشتن وثیقه آزاد شده است.تحقیقات کارآگاهان پلیس همچنین نشان داد که این دو موبایلقاپ، تلفنهای سرقتی را به مالخری به نام «فیروز» 24 ساله میفروختهاند، از این رو این متهم نیز شناسایی و دستگیر شد.
با اعترافات بدست آمده از متهمان و تکمیل پرونده در دایره هجدهم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای شناسایی سایر متهمان احتمالی و سرقتهای ارتکابی در دستور کار قرار گرفت.

ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها