همکاری غول های تکنولوژی برای تولید نسل جدید تراشه ها

هفت شرکت عمده تولید تراشه های رایانه ای جهان برای تولید تراشه هایی همکاری خواهند کرد که ترانزیستورهای روی آن تنها 32 میلیاردم متر (نانومتر) پهنا دارند.
کد خبر: ۱۵۶۸۰۸

به گزارش شبکه BBC ، شرکت های آی بی ام، توشیبا،( AMD)، سامسونگ، (Chartered)، (Infineon) و فریاسکیل (Freescale) برای کاستن از هزینه های تولید، با هم ائتلافی تشکیل داده اند.
داشتن ترانزیستورهای بیشتر بر روی یک تراشه به مفهوم داشتن قوای پردازش بیشتر است، اما فرایند رسیدن به ترانزیستورهای کوچکتر بسیار پرهزینه است.
مالکوم پن، تحلیلگر امور فنی در موسسه فیوچر هورایزون (Future Horizon) میگوید تشکیل این ائتلاف شبیه به موارد همکاری پیش از دوره ای است که رقابت میان این شرکت ها بالا بگیرد.
پن گفت: هر دو سال یکبار، کل صنعت تولید تراشه به سرمایه گذاری های عظیمی برای احیای خود نیاز دارد. او هزینه لازم برای ساختن یک شرکت تولید تراشه جدید را بیشتر از خرید ناوگانی شامل 12 فروند هواپیمای پهن پیکر ایرباس A 380 می داند.
این هفت شرکت توافق کرده اند که تا سال 2010 برای طراحی، توسعه و تولید این تراشه ها با استفاده از فن آوری مدارهای ریز همکاری کنند.

تراشه های ساخته شده با فرایند 32 نانومتری می توانند بر روی خود بیش از یک میلیارد ترانزیستور نگه دارند. تراشه های تولید شده توسط این گروه می تواند در همه مصارف از تولید حافظه، رایانه، کارتهای گرافیکی، گیرنده ها و کنسول های بازی بکار گرفته شوند.
اینتل، بزرگترین تولیذ کننده تراشه در صنعت تولید رایانه جهان در این ائتلاف حضور ندارد.
مالکوم پن در این باره گفت: اینتل در تولیداتش توجه خود را بر روی مصارف خاص معطوف کرده است. این شرکت در واقع فقط برای رایانه های شخصی تراشه تولید می کند که بازار آن به شدت محدود است و رقابت چندانی در آن وجود ندارد. در نتیجه غیبت اینتل در میان این تولید کنندگان چندان مهم نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها