دولت جدید استرالیا به ناتو و متحدان آن هشدار داد اگر فوری تاکتیک خود را در افغانستان تغییر ندهند ، جنگ در افغانستان را به طالبان خواهند باخت.
کد خبر: ۱۵۶۵۲۴

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، جوئل فیتز گیبون، وزیر دفاع جدید استرالیا این هشدار صریح را هفته گذشته در اجلاسی با شرکت نمایندگان 8 کشوری که در جنگ افغانستان درگیر هستند، از جمله امریکا، اعلام کرد. این اجلاس در ادینبورگ برگزار شد.
وی گفت: ائتلاف ناتو و نیروهای متحد آن اگر می خواهند در افغانستان پیروز شوند باید برنامه های نظامی و غیرنظامی خود را برای تقویت ثبات در افغانستان تغییر دهند. سخنان وزیر بر مبنای ارزیابی اطلاعاتی محرمانه ای بود که برای دولت جان هوارد نخست وزیر سابق استرالیا تهیه شده بود. این ارزیابی تصویری سیاه از اوضاع افغانستان ارائه می داد.
فیتز گیبون پس از بازگشت از اجلاس فوق در انگلیس به خبرنگاران استرالیایی گفت: دولت قبلی با وجود چنین گزارش هایی به مردم می گفت اوضاع در افغانستان روبراه و در حال پیشرفت است. در حالی که واقعیت کاملا با آن فرق دارد.
وی گفت به نظر من ما داریم در نبردهایی پیروز می شویم نه در کل جنگ. ما در پاکسازی نواحی طالبان بسیار موفق بوده ایم اما این پیروزی ها تاثیر استراتژیک واقعی ندارد.

جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها