بررسی‌های واقع‌بینانه «به وقت ایران»

مدتی است که حوالی ساعت ۱۹:۳۰هر شب زنگ تحلیل و بررسی در شبکه خبر «به وقت ایران» کوک می‌شود. برنامه‌ای که غالبا با حضور یک مجری و دو کارشناس، قابی متفاوت را در گفت‌وگوهای تحلیلی صداوسیما تا امروز رقم زده است.
کد خبر: ۱۵۴۹۰۰۲
نویسنده نوشین مجلسی | روزنامه‌نگار
بررسی‌های واقع‌بینانه «به وقت ایران»
 
برنامه به وقت ایران با رویکردی منطقی، واقع‌گرایانه و نسبتا علمی، به استراتژی‌های ایران و دشمنانش در جنگ اخیر می‌پردازد. آنچه به برنامه و این گفت‌وگوها رنگی تازه بخشیده، صرفا نگاه بی‌طرفانه نیست. اما به وقت ایران با ارزشی  فراتر از جانبداری کورکورانه، یعنی به زبان منطق و استدلال با مخاطبانش سخن می‌گوید و بی‌دلیل جانبداری نمی‌کند. همین است که اگر موافق دیدگاه کارشناسان برنامه هم نباشید، می‌توانید با کلام آنان همراه شوید و یک ساعت‌و‌نیم زمان خود را به شنیدن حرف‌هایی بگذرانید که آکنده از جانبداری مستدل است. برنامه تلاش دارد نه افراط کند و نه تفریط و در این مسیر پرچالش حرکتی تحسین‌برانگیز را به نمایش درمی‌آورد. در‌واقع کمتر به فضای حماسی که این روزها در بیشتر برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما دیده می‌شود، ورود پیدا می‌کند و تلاش دارد با این تمایز نگاه، رنگین‌کمان برنامه‌های صداوسیما با محور دفاع را تکمیل کند. سرباز روح‌‌الله رضوی در جایگاه مجری نه بی‌زاویه دید، شنونده و تأییدگر صرف است که پذیرنده بی‌چون و چرای سخنان کارشناسان برنامه باشد و نه با اظهارنظرهای مدام سخنان کارشناسان حاضر در استودیو و مهمانان تلفنی برنامه را قطع می‌کند. او به عنوان پرسشگری حرفه‌ای عمل می‌کند که دید کارشناسانه دارد به‌موقع وارد بحث می‌شود و هدایت امر را در دست می‌گیرد. حضور نیما اکبرخانی (کارشناس مسائل نظامی) و وحید خضاب (مترجم و پژوهشگر) در این برنامه هم جزو نقاط برجسته‌ای است که به وقت ایران را متمایز کرده است. چراکه هر دوی این کارشناسان با بیانی همه‌فهم و به اصطلاح خودمانی، دیده و گوش بیننده را با مهم‌ترین عملیات‌های صورت‌گرفته علیه دشمنان، نقاط قوت و ضعف طرف‌های درگیر، توانمندی سلاح‌های ایران و حزب‌الله، بررسی ادعاهای مطرح شده و دیگر موضوعات راهبردی آشنا می‌سازند. به همین خاطر است که تقریبا همه اقشار و بیشتر گروه‌های سنی می‌توانند با این برنامه ارتباط برقرار کنند؛ از پسربچه‌ای علاقه‌مند به مباحث نظامی تا فردی بزرگسال و تحصیل‌کرده که دانشی در این‌خصوص دارد. جوانسالی این کارشناسان نیز مزیتی است که به بیننده قوت قلبی نسبت به  وجود قوه جوانی عرصه‌های راهبردی کشور می‌دهد و نویددهنده تربیت نسل جدیدی در تحلیل مباحث نظامی است که می‌توانند آینده‌ساز باشند و پیش از این کمتر دیده شدند. با این تفاصیل به وقت ایران را می‌توان گامی بلند و نوین در ساخت برنامه‌هایی با محور جنگ دانست که همچنان جا دارد بیشتر دیده شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۸
مهرداد بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۰
۰
۰
برنامه ی خوبیه ، خیلی دنبال میکنم ، به اطرافیان هم پیشنهاد دادم پیگیری کنند
امید توسلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۱
۰
۰
میدونم امکانش کمه ولی کاش ساعت برنامه بیشتر بشه
تایم مفید کمتر از یک ساعت و نیمِ
محمدامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۱
۰
۰
همین افراد رو توی استودیویی زیباتر توی یوتوب هم دیده بودم ، اونجا میتونم بگم حتی حرفه ای تر تحلیل میکردن ؛ صحبت های نیما اکبرخانی رو نسبت به خضاب مفیدتر میدونم . در کل سطحش از صداوسیما بالاتره ، باریکلا بهشون
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۱
۰
۰
خیلی خیلی برنامه خوبیه. مم تقریبا هرروز از تلوبیون میبینم. کارشناسای باسوادی داره، خود مجری هم معلومه حرفه ایه.
نسترن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۱
۰
۰
سلام برنامه بسیار خوبی هست هرشب اخبار جنگ رو از طریق این برنامه دنبال میکنم کارشناسان برنامه افراد با سوادی هستند ودلسوز،خدا قوت به همه عوامل برنامه،در پناه خدای مهربان باشید
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۱
۰
۰
برنامه خوبیه
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۱
۰
۰
باسلام
برنامه بسیار خوبیه همانطور که گفته شد بهترین مزیت این برنامه رویکرد بی طرفانه آن است که هر نفر رو جذب میکنه امیدوارم این رویکرد حفظ و نقاط ضعف و قدرت ما و طرف مقابل گفته بشه
بنده هرشب ساعت ۱۹.۳۰ با پدرم این برنامه رو میبنیم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۱
۰
۰
سلام
منم ببیننده این برنامه هستم. در تایید نوشته شما میگم که پسر ۱۱ ساله ام میگه بابا من حرفای اینا رو می فهمم، بقیه کارشناسان رو نه
دست مریزاد به هر ۳ جوان جلوی دوربین این برنامه و عوامل پشت صحنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۱/۳۱
۰
۰
واقعا عالی بود
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۱
۰
۰
عرض ادب خدمت سرباز وطن امید یک ملت _ به نظر من اگر اتم از کشور بیرون برود به هرصورتی بعدش خدایی نکرده پذیرش حتی بمب اتم !!!!!هر چیز را باید داشته باشیم چه کسی میاد باروت خودش را تحویل دشمن بدهد ؟فقط خائن !
امیر ابراهیمیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۱
۰
۰
سلام
ابراهیمیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۱
۰
۰
برنامه بسیار عالی نیما و وحید فوق العاده هستند لطفاً هیچ کارشناس دیگر و مهمان دیگری را نیارین که حرف های بیخود میزنند هر شب نگاه میکنم اگر خانه نباشم از رادیو ماشین گوش میدم آقای رضوی لطفاً کمتر صحبت کنند
ابراهیمیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۱
۰
۰
چرا در کانال به وقت ایران امکان ارسال پیام به کارشناسان وجود ندارد راه ارتباطی با برنامه چیه
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۱
۰
۰
سلام. برنامه بسیار خوبی دارید. با تشکر از آقای رضوی و اکبرخانی و خضاب
احمدرضا قابل
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۱
۰
۰
چگونه می توانم نکته نظرات خود را با مجریان برنامه ، به وقت ایران ، درمیان بگذارم . سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۲
۰
۰
واقعا برنامه خوبیه
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۶
۰
۰
سلام .این برنامه فقط به خاطر نیما ،اینقدر خواهان داره .
لطفا اجازه ندید جناب خضاب با حسادت هاشون ووسط حرف های نیما پروندن برنامه رو خراب کنه .
حمید رضا سلطانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۷
۰
۰
برنامه به وقت ایران بسیار عالی هست و خوشحالیم که این چنین جوانانی در کشورمان پرورش یافته است
خداوند به وجودشان برکت دهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۷
۰
۰
برنامه خوبیه دنبال میکنم
لیلا ساجدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۰۷
۰
۰
برنامه بسیار زیبا با مجری و کارشناسان مجرب و باعث افتخار میهنم
سعی می کنیم به همراه خانواده به این برنامه و تحلیل آنان گوش بدیم
و فکر می کنم بهترین برنامه تلویزیونی هست که تو عمرم دیدم و همتایی در هیج کجا ندارد
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۱
۰
۰
بسیار برنامه خوبیه
همه عوامل به خصوص نیما اکبرخانی، بسیار عالی هستند.
از این مجریان جوان و خوش اخلاق و حرفه ای ، بیشتر استفاده کنید و به مرور برنامه های غیرمفیدی مانند ورزشی و فوتبال را حذف کنید.
دنیا ، دنیای علم و تکنولوژی و زور نظامی است و هرکس زورش بیشتره ، اعتبار بیشتری داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۲
۰
۰
سلام خسته نباشید به امید پیروزی ایران بردشمن اما نکته مهم چرامسئولین به مردم دهن کجی میکنن تواین شرایط که مردم کسب وکارشون ازدست رفته ولی خیابان روحفظ کردن به جای اینکه به فکرمعیشت مردم باشن قیمتها روبه شدت افزایش دادن وعملا حق زندگی روازمردم گرفتن برای مثال تخم مرغ از۴هزارشده ۱۵هزاریاروغن ۸۱۰گرمی از۶۰هزاررسیده به ۳۰۰هزاراین دیگه اسمش جنایته این اقلام غذای فقیرابوده ولی مسئولین فقط وعده وعید میدن اگه تجدیدنظرنشده انقلاب گرسنه ها دورازذهن نیست کالابرگ هم لااقل ۶میلیون بدن تاجبران گرانی بشه نه فقط صدقه باشه مردم بیدارشدن دیگه نمیشه باروشهای قدیم باهاشون رفتاربشه ممنون ازبرنامه خوبتون به امید پیروزی ملت سرافراز ایران برآمریکای جنایتکار
محمد جواد گلستانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۳
۰
۰
سطح برنامه خیلی بالاست و الحق و الانصاف سید روح‌الله با اختلاف از مهمانانش چه به لحاظ فن بیان، چه به لحاظ سطح آگاهی بالاتره و از ایشون ممنونم
اما خواهشی که دارم اینه که به وحید خضاب تذکر محکم بدید که قرار نیست بهانه واقع گرایی انقدر آمریکا رو بزرگ کنه ولو اینکه واقعیت هم همینطور باشه، ظاهرا ایشون یه وقتایی یادش میره ما با این بی شرفا تو جنگیم و اونا امام مارو، بچه‌های مدرسه میناب رو، دانشمندان مارو و... رو به شهادت رسوندن و اونا دشمن ما هستن، بعضی وقتا آدم فکر میکنه خضاب کارشناس آمریکاست نه ایران، از خودشون بیشتر بهشون قدر و قیمت میده، خواهشا حتما تذکر بدین، خانواده ما که مدام میگن که حیف این برنامه با این کارشناس آمریکائیش، نمیخواد دروغ بگی ولی لازمم نیست انقدر از توانایی‌های دشمن بگی، حس یأس و ترس ایجاد میکنی آقای وحید خضاب
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۰
۰
۰
سلام
لطفاً زمان کارشناسان رو جدا کنید مثل روزهای اول
اگر نمی خواهید دنبال کنند تون کمتر بشود
ما نخواهیم چند دقیقه صحبت های درهم برهم وحید خضاب رو گوش بدیم چکار باید کنیم
بگذارید مثل قبل آقای نیما اکبرخانی نیم ساعت صحبت کنه و بعد وحید خضاب بیاد که ما بتوانیم کانال عوض کنیم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۳
۰
۰
سلام
بنده ازمخاطبین برنامه خوب به وقت ایران هستم.باتوجه به پیشنهاد خرید اینترنت پرو ازطریق پیامک (بامبلغ حدود۲میلیون تومان) به همسرم که خانه داراست و بنده که بازنشسته هستم وباعنایت به فرمایش خانم سخنگومحترم دولت که اینترنت پرومصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حمایت ازکسب وکاراست (که بنظرم این مصوبه درجهت حمایت ازاقتصادبسیارمفیدوبجااست) برای خودم وبسیاری ازثبت نام کنندگان پویش جان فداشبهه ناک شده است.،لطفادراین خصوص تحلیل بذارید
عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۶
۰
۰
وقتی میهمانی به وقت ایران دعوت می کنید اجازه بدید حرفهایش را بزند . شب عید قربان وحید خضاب مدام با میهمان برنامه بحث می کرد اصلا نمی گذاشت حرفشو بزند. از
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۶
۰
۰
سلام
با تشکر از برنامه خوب به وقت ایران خواستم از مداخله وحید خضاب در نظرات دیگر میهمانان و پرداختن بیش از حد به قدرت آمریکا انتقاد کنم و انتظار دارم حتما حتما متذکر بشید چراکه در صورت عدم انتقال تمامی راه‌های موجود رو پیگیری میکنم، اگه بشه از برنامه حذف بشه عالی میشه
مرز پر گهر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
۰
۰
برنامه ای بسیار عالی است و خانواده ما هر شب منتظر پخش این برنامه هستند .خداوند به هر سه مجری این برنامه و سازندگان برنامه، سلامتی و توفیق خدمت و عزت عنایت فرماید.

نیازمندی ها