برنامه به وقت ایران با رویکردی منطقی، واقعگرایانه و نسبتا علمی، به استراتژیهای ایران و دشمنانش در جنگ اخیر میپردازد. آنچه به برنامه و این گفتوگوها رنگی تازه بخشیده، صرفا نگاه بیطرفانه نیست. اما به وقت ایران با ارزشی فراتر از جانبداری کورکورانه، یعنی به زبان منطق و استدلال با مخاطبانش سخن میگوید و بیدلیل جانبداری نمیکند. همین است که اگر موافق دیدگاه کارشناسان برنامه هم نباشید، میتوانید با کلام آنان همراه شوید و یک ساعتونیم زمان خود را به شنیدن حرفهایی بگذرانید که آکنده از جانبداری مستدل است. برنامه تلاش دارد نه افراط کند و نه تفریط و در این مسیر پرچالش حرکتی تحسینبرانگیز را به نمایش درمیآورد. درواقع کمتر به فضای حماسی که این روزها در بیشتر برنامههای شبکههای مختلف سیما دیده میشود، ورود پیدا میکند و تلاش دارد با این تمایز نگاه، رنگینکمان برنامههای صداوسیما با محور دفاع را تکمیل کند. سرباز روحالله رضوی در جایگاه مجری نه بیزاویه دید، شنونده و تأییدگر صرف است که پذیرنده بیچون و چرای سخنان کارشناسان برنامه باشد و نه با اظهارنظرهای مدام سخنان کارشناسان حاضر در استودیو و مهمانان تلفنی برنامه را قطع میکند. او به عنوان پرسشگری حرفهای عمل میکند که دید کارشناسانه دارد بهموقع وارد بحث میشود و هدایت امر را در دست میگیرد. حضور نیما اکبرخانی (کارشناس مسائل نظامی) و وحید خضاب (مترجم و پژوهشگر) در این برنامه هم جزو نقاط برجستهای است که به وقت ایران را متمایز کرده است. چراکه هر دوی این کارشناسان با بیانی همهفهم و به اصطلاح خودمانی، دیده و گوش بیننده را با مهمترین عملیاتهای صورتگرفته علیه دشمنان، نقاط قوت و ضعف طرفهای درگیر، توانمندی سلاحهای ایران و حزبالله، بررسی ادعاهای مطرح شده و دیگر موضوعات راهبردی آشنا میسازند. به همین خاطر است که تقریبا همه اقشار و بیشتر گروههای سنی میتوانند با این برنامه ارتباط برقرار کنند؛ از پسربچهای علاقهمند به مباحث نظامی تا فردی بزرگسال و تحصیلکرده که دانشی در اینخصوص دارد. جوانسالی این کارشناسان نیز مزیتی است که به بیننده قوت قلبی نسبت به وجود قوه جوانی عرصههای راهبردی کشور میدهد و نویددهنده تربیت نسل جدیدی در تحلیل مباحث نظامی است که میتوانند آیندهساز باشند و پیش از این کمتر دیده شدند. با این تفاصیل به وقت ایران را میتوان گامی بلند و نوین در ساخت برنامههایی با محور جنگ دانست که همچنان جا دارد بیشتر دیده شود.
تایم مفید کمتر از یک ساعت و نیمِ
برنامه بسیار خوبیه همانطور که گفته شد بهترین مزیت این برنامه رویکرد بی طرفانه آن است که هر نفر رو جذب میکنه امیدوارم این رویکرد حفظ و نقاط ضعف و قدرت ما و طرف مقابل گفته بشه
بنده هرشب ساعت ۱۹.۳۰ با پدرم این برنامه رو میبنیم.
منم ببیننده این برنامه هستم. در تایید نوشته شما میگم که پسر ۱۱ ساله ام میگه بابا من حرفای اینا رو می فهمم، بقیه کارشناسان رو نه
دست مریزاد به هر ۳ جوان جلوی دوربین این برنامه و عوامل پشت صحنه
لطفا اجازه ندید جناب خضاب با حسادت هاشون ووسط حرف های نیما پروندن برنامه رو خراب کنه .
خداوند به وجودشان برکت دهد .
سعی می کنیم به همراه خانواده به این برنامه و تحلیل آنان گوش بدیم
و فکر می کنم بهترین برنامه تلویزیونی هست که تو عمرم دیدم و همتایی در هیج کجا ندارد
همه عوامل به خصوص نیما اکبرخانی، بسیار عالی هستند.
از این مجریان جوان و خوش اخلاق و حرفه ای ، بیشتر استفاده کنید و به مرور برنامه های غیرمفیدی مانند ورزشی و فوتبال را حذف کنید.
دنیا ، دنیای علم و تکنولوژی و زور نظامی است و هرکس زورش بیشتره ، اعتبار بیشتری داره.
اما خواهشی که دارم اینه که به وحید خضاب تذکر محکم بدید که قرار نیست بهانه واقع گرایی انقدر آمریکا رو بزرگ کنه ولو اینکه واقعیت هم همینطور باشه، ظاهرا ایشون یه وقتایی یادش میره ما با این بی شرفا تو جنگیم و اونا امام مارو، بچههای مدرسه میناب رو، دانشمندان مارو و... رو به شهادت رسوندن و اونا دشمن ما هستن، بعضی وقتا آدم فکر میکنه خضاب کارشناس آمریکاست نه ایران، از خودشون بیشتر بهشون قدر و قیمت میده، خواهشا حتما تذکر بدین، خانواده ما که مدام میگن که حیف این برنامه با این کارشناس آمریکائیش، نمیخواد دروغ بگی ولی لازمم نیست انقدر از تواناییهای دشمن بگی، حس یأس و ترس ایجاد میکنی آقای وحید خضاب
لطفاً زمان کارشناسان رو جدا کنید مثل روزهای اول
اگر نمی خواهید دنبال کنند تون کمتر بشود
ما نخواهیم چند دقیقه صحبت های درهم برهم وحید خضاب رو گوش بدیم چکار باید کنیم
بگذارید مثل قبل آقای نیما اکبرخانی نیم ساعت صحبت کنه و بعد وحید خضاب بیاد که ما بتوانیم کانال عوض کنیم
بنده ازمخاطبین برنامه خوب به وقت ایران هستم.باتوجه به پیشنهاد خرید اینترنت پرو ازطریق پیامک (بامبلغ حدود۲میلیون تومان) به همسرم که خانه داراست و بنده که بازنشسته هستم وباعنایت به فرمایش خانم سخنگومحترم دولت که اینترنت پرومصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حمایت ازکسب وکاراست (که بنظرم این مصوبه درجهت حمایت ازاقتصادبسیارمفیدوبجااست) برای خودم وبسیاری ازثبت نام کنندگان پویش جان فداشبهه ناک شده است.،لطفادراین خصوص تحلیل بذارید
با تشکر از برنامه خوب به وقت ایران خواستم از مداخله وحید خضاب در نظرات دیگر میهمانان و پرداختن بیش از حد به قدرت آمریکا انتقاد کنم و انتظار دارم حتما حتما متذکر بشید چراکه در صورت عدم انتقال تمامی راههای موجود رو پیگیری میکنم، اگه بشه از برنامه حذف بشه عالی میشه