ایسنا: معاون آموزش و پرورش عمومی وزیر آموزش و پرورش از بازنگری در قوانین و مقررات با رویکرد توجه به اختیارات مدیران مدارس خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۰۷۸

علی باقرزاده در نشست مدیران و مشاوران معاونت آموزش و پرورش عمومی با وزیر آموزش و پرورش به تشریح اولویت های معاونت متبوعش پرداخت و گفت: تعمیق تربیت دینی و تقویت هویت ایرانی و اسلامی دانش آموزان ، افزایش پوشش تحصیلی ، تامین عدالت آموزشی و بهبود کیفیت آموزشی از محورهای کاری معاونت آموزش و پرورش عمومی است.
معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان ، اظهار کرد: تقویت تحقیق و پژوهش بین معلمان و دانش آموزان و ارتقای فعالیت های مبتنی بر تلفیق آموزش و پرورش در سطح مدارس از جمله برنامه های این معاونت در سال 87 است. اصلاح نظام پیشرفت تحصیلی و نظام ارزشیابی تحصیلی و توسعه پیش دبستانی با رویکرد قرآنی با مشارکت بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که به عنوان برنامه های آتی معاونت آموزش و پرورش عمومی توسط معاون وزیر آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفت.
وی همچنین از برگزاری همایش ملی تبیین جایگاه آموزش و پرورش عمومی در تحول بنیادین خبر داد و آن را گامی موثر در تبیین مباحث نظری تحول بنیادین برشمرد.

کمبود نیروی انسانی چالش اساسی دوره ابتدایی است

در ادامه این نشست رحیمی ، مدیرکل دفتر آموزش و پرورش ابتدایی و پیش دبستانی ، تعلیم در دوره ابتدایی را به لحاظ ظرافت های خاصی که دارد، بسیار تخصصی و حساس ارزیابی کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی چالش اساسی این حوزه است.
وی وجود کلاس های چند پایه را از دیگر مشکلات مدارس ابتدایی دانست و با تاکید بر ضرورت آموزش معلمان این گونه مدارس ، خاطرنشان کرد: امسال مدیر آموزگاران 15استان در قالب برنامه های ویژه تحت آموزش قرار خواهند گرفت.
رحیمی خواستار توسعه آموزش های قرآنی در مدارس شد و گفت: برای این منظور لازم است محدودیت های آموزش های ضمن خدمت در رابطه با کلاس های قرآن برداشته شود و انس با قرآن از شرایط اصلی گزینش معلمان قرار گیرد. وی همچنین خواستار ارائه امکانات به مدارس برای تشکیل کلاس های قرآن شد و خاطرنشان کرد: باید جایگاه آموزش قرآن در برنامه درسی هفتگی بهبود و سواد قرآنی کارکنان آموزش و پرورش در برنامه ای منسجم افزایش یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها