سفیر ایران در بغداد اخبار مربوط به بازداشت و زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در بغداد را رد کرد.
کد خبر: ۱۵۱۲۵۵

حسن کاظمی قمی، با اشاره به اخباری در خصوص بازداشت اتوبوس زائران ایرانی و نیز زخمی شدن چند تن از زائران در بغداد با رد این اخبار به خبرگزاری ایسنا گفت: تا الان این اخبار از سوی سفارت ایران در بغداد تایید نشده در این حال سفارت در حال بررسی گستره این شایعات است.
وی همچنین خبر داد: فردا (دوشنبه) سرکنسولگریهای ایران در اربیل عراق بازگشایی خواهد شد.
سفیر کشورمان در عراق همچنین با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در این کشور مبنی بر احتمال انجام مذاکرات ایران و آمریکا بر سر موضوع عراق ظرف یک یا دو هفته آینده اظهار داشت: تاکنون هیچ درخواست رسمی از جانب دولت عراق به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انجام مذاکرات ارایه نشده است.
کاظمی قمی در مورد احتمال ادامه مذاکرات ایران و آمریکا بر سر موضوع عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی اعلام کرده که اگر قرار است دور جدیدی از مذاکرات آغاز شود منوط به درخواست دولت عراق است که تاکنون چنین درخواستی صورت نگرفته است.
وی افزود: اگر یک چنین درخواستی مطرح شود جمهوری اسلامی ایران آن را مثل سابق مورد بررسی قرار میدهد.
به گفته وی، این درخواست میتواند طی یک یا دو هفته آینده به جمهوری اسلامی ایران تقدیم شود و بنا به اظهارات رایان کروکر، سفیر آمریکا در عراق این مذاکرات صورت پذیرد اما تاکنون هیچ درخواستی ارایه نشده است.
سفیر ایران در عراق در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد دیدار هفت دیپلمات ایرانی ربوده شده در عراق با خانواده هایشان در دو تاریخ اواخر آبان و یا اوایل آذر که توسط آمریکاییها مطرح شده است خاطر نشان کرد: روز گذشته در حاشیه کنفرانس استانبول با وزیر خارجه عراق گفتوگو کردم که وی گفت: آمریکاییها با اصل موضوع موافقت کردند که پس از بازگشت به عراق موضوع دیدار خانواده ها با سفارت آمریکا هماهنگ میکنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها