به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد رستگاری در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به هوشمند سازی معادن اظهار داشت: 6 معدن در استان یزد، با استفاده از طراحی یک سامانه الکترونیکی برنامه ساماندهی حمل ونقل با همکای اداره کل صمت، هوشمند سازی شده است و پیش بینی می شود که حداقل 30 معادن بزرگ استان یزدهوشمند سازی شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان یزد افزود: هوشمندسازی معادن یکی از تحولات بزرگ در صنعت معدنکاری است که می توانیم با استفاده از فناوریهای پیشرفته، بهرهوری و ایمنی را در معادن به طور چشمگیری افزایش دهیم.
وی با اشاره به هوشمندسازی حمل بارهای معدنی گفت: طرح هوشمندسازی حمل بارهای معدنی با همکاری سازمان صمت با ایجاد دفاتر صدور بارنامه در خروجی معدن است، که صاحبان معادن باید نسبت به صدور بارنامه و ارائه اطلاعات مذکور به این سازمان اقدام کنند.
رستگاری با اشاره به افتتاح نخستین جایگاه پاک استان یزد در کیلومتر ۲۰ محور بافق – زرند گفت: دومین جایگاه پاک استان یزد در محور تفت به دهشیر افتتاح می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان یزد با اشاره به مجتمع های بین راهی گفت: استان یزد به دلیل بهره مندی از گستردهترین شبکه راهها در مقایسه با سایر استانهای کشور، وجود مجتمعهای خدماتی رفاهی نقش موثری در افزایش ایمنی کاربران جادهای به ویژه سوانح ناشی از خستگی و خواب آلودگی دارند.
رستگاری گفت: سال ۱۴۰۱ در پایش شبکه راههای کشور در برش استانی ۱۴ نقطه حادثه خیز در استان یزد شناسایی و تا ۱۴۰۴ در برنامه رفع عیب قرار گرفت.
وی در مورد مهمترین راههای شریانی مدنظر این برنامه عنوان کرد: توسعه جادهها، پلها، تونلها و شبکه حمل و نقل جادهای نهتنها موجب بهبود ارتباطات بین شهری و روستایی شده، بلکه نقش بسزایی در رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی و افزایش ایمنی سفرها ایفا کرده است.
رستگاری با اشاره به اینکه نرخ پایین کرایه باعث نارضایتی در بخش ناوگان مسافربری شده است، گفت: امیدواریم با برنامه هفتم توسعه، برنامه جذب سرمایهگذار برای نوسازی ناوگان اتوبوس استان فراهم شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان یزد با اشاره به مشکلات موجود در بخش حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: وضعیت کنونی حمل و نقل مسافر در استان به دلیل کمبود منابع اقتصادی و عدم صرفه اقتصادی مناسب نیست و اتوبوسهای مسافربری که معمولاً در مسیرهای طولانی مانند تهران-اصفهان فعالیت میکنند، به دلیل هزینههای بالا و کمبود تقاضا، اقتصادی نیستند.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی حمل و نقل عمومی در استان نیازمند بازنگری جدی است و در این راستا، امیدواریم با اصلاحات ساختاری و ارائه مشوقهای اقتصادی، بتوانیم شرایط بهتری برای فعالان این بخش ایجاد کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان یزد در خصوص پروژههای راهساز استان تصریح کرد: برای کریدور یزد – بندرعباس که به طول ۵۲۰ کیلومتر است، ۱۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد فعال برای روکش آسفالت این کریدور به امضاء رسیده است همچنین عملیات قرارداد کمربندی میبد و اردکان نیز به زودی آغاز خواهد شد.
رستگاری گفت: همچنین در کمربندی یزد، به دلیل حجم بالای تردد، پروژه روکش آسفالت در اولویت قرار دارد و تا پایان سال جاری، ۵۰ درصد از این پروژه تکمیل خواهد شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگوی اختصاصی خبرنگار روزنامه «جامجم» در بیروت با حسن عزالدین، عضو بلندپایه حزبالله و نماینده پارلمان لبنان مطرح شد
دکتر حسن سبحانی، استاد دانشگاه تهران در گفتوگو با روزنامه«جامجم» مطرح کرد